Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Twee jaar terug heb ik via Nuance het spraakherkenningsprogramma Dragon Naturally Speaking (DNS) aangekocht. Hiermee werkte ik op een Medion E1210, een netbook. Deze computer is vorige maand gestolen en nu heb ik grote moeite om DNS te laten werken op een nieuwe, bijna gelijkaardige computer (E1211).

De computer blokkeert volledig onder het werken en zelfs na het volledig verwijderen met een de-installer van Nuance (de firma die DNS uitbrengt), herïnstallatie met mijn CD en update met een servicepack van het programma, verschijnt steevast deze tekst op een blauwe achtergrond:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

TRAP_CAUSE_UNKNOWN

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geïnstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000012 (0x0000000D, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000002)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump

De fysieke geheugendump is voltooid.

Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp

Afsluiten kan dan alleen maar met de warme start-knop.

Het is mij een raadsel dat een programma op één computer goed heeft gewerkt en op een andere, met dezelfde configuratie en besturingssysteem het volledig laat afweten.

Is het probleem opgelost met het uitschakelen van de BIOS schaduwkopieën of is dat om de computer in zijn geheel goed te laten werken na definitieve verwijdering van het programma?

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nuance Helpdesk stelt dat een bleu screen bijna altijd wijst op een hardware probleem. Het probleem wordt veroorzaakt door de geluidskaart van Realtek. Het gaat om een een 8- en een 16- bit conflict, zo heb ik me laten vertellen. De oplossing is, en zo is dat ook terug te vinden op andere fora, een USB-headset. Het probleem is daarmee meteen opgelost.

Deze headsets zijn een stuk duurder maar ik heb ondervonden dat de betere geluidskwaliteit er voor zorgt dat het spraakprogramma beter werkt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.