Ga naar inhoud

PC bouwen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag een PC bouwen. Ik wil dit o.a. omdat ik graag wat ervaring wil opdoen in deze sector (ken weinig van hardware), en omdat het mij in de toekomst kan helpen (studeer namelijk Electriciteit - Electronica)

zijn er tips die jullie mij kunnen geven? ik heb al wat informatie over bepaalde hardware gevonden op Hardware.Info Frontpage | Hardware.Info Nederland

Ik was van plan om een kast aan te kopen, misschien ook al een moederbord, en de rest overbrengen van een oude, bestaande pc. en dan stilletjes beetje bij beetje de oude componenten te vervangen. is dit een goed idee?

ik ben geen budget in gedachte, doordat ik componenten van een bestaande pc wou gebruiken wou ik sparen voor een betere pc. dus ik zou graag een goede, snelle pc maken. Ik game nooit, dus daar moet de pc ook niet voor geschikt voor zijn.

mvg,

~ Omen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kan niet zo maar alles overbrengen van je oude pc naar de nieuwe. Als je een nieuw moederbord koopt gaan bepaalde onderdelen misschien niet passen. Dit hangt af van hoe oud je huidige pc is.

Kies je een bepaald moederbord dan moet ook je processor hier op passen en moet je natuurlijk ook je harde schijf kunnen aansluiten.

Welke onderdelen heb je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord moet 9/10 keer samen vervangen worden met de processor als je intel wilt. AMD is daar iets milder in waardoor het niet zo snel samen hoeft.

Als je zo maar heel stapsgewijs gaat upgraden ga je ook constant hardware hebben die gewoon nog niet eens moeite moet doen als andere componenten al tegen 100% load gaan. (bottleneck principe)

Het beste is om CPU, Moederbord, Geheugen en videokaart samen te vervangen en op elkaar af te stellen. Je driver, HD, voeding en Behuizing kun je meestal vlekkeloos overnemen. Natuurlijk kun je wel wat blijven upgraden maar dat is meestal wat extra geheugen of extra/andere videokaart erbij.

Je zegt dat je nooit gamed, doe je dan aan videobewerking of photoschoppen? Of gebruik je hem veel als mediacentre of enkel voor de office-internet gebeuren?

Maakt natuurlijk veel verschil in hoeveel geheugen je kunt gebruiken en hoe een videokaart je nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke onderdelen heb je nu?

Ik heb hier een Medion pc staan van een jaar of 6 waarvan de hardeschijf het begeven heeft.

waarvoor gebruik je een pc

Ik zit meestal op internet, wat msn en skype, ik doe een beetje aan foto bewerking, ik zit momenteel altijd in de woonkamer (met laptop) maar als ik een vaste pc zou hebben is dit niet het geval waardoor ik ook meer films en muziek zal bekijken/luisteren. Ik gebruik Linux, waardoor ik ook graag veel programma's test die ik afhaal van het Ubuntu software centrum. Ik zou ook graag in de toekomst een dual boot maken met andere Linux varianten, om die uit te kunnen testen. En voor't school gebruik ik enkele programma's namelijk Orcad (voor het tekenen en simuleren van electronische schakelingen die ik ook graag op die pc zou willen doen i.p.v. een 10 jaar oude pc zoals ik dat nu moet doen. en een Verilog programma (Xilinx)

Nu het zou wel kunnen dat er wel games worden op geïnstaleerd (indien mijn broer dat graag zou willen (en bijlegt voor de Hardware :D) maar dat is niet zeker.

mvg,

~ Omen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit een 6 jaar oude PC zal je zowat helemaal niets kunnen vervangen.

Hoogstens je harde schijf, dvd-brander, en ventilatoren.

Als je een nieuwe PC zou willen, hoeveel zou je eraan willen uitgeven ?

Moet het volgende inclusief zijn ?

Monitor, Windows, speakers, muis, toetsenbord, montage, windows installatie, betere koeling, pixelgarantie, ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb eigenlijk geen prijs in gedachte. laten we zeggen dat ik een 1000 euro wil uitgeven aan pc behuizing, processor, ram geheugen, moederbord en videokaart.

een muis en toetsen bord heb ik nog, die kan ik eventueel later ook nog vervangen, Windows wil ik niet, sinds ik Linux erop zal zetten..

alvast bedankt.

Omen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gigabyte GA-MA78GM-UD2H; AMD Phenom II X3 720; Kingston Valueram 4GB DDR2

Samsung Spinpoint F1 Desktop class - 640 GB

Be Quiet! 400W

Coolermaster Centurion 590.

Als grafische kaart heb ik Sapphire Radeon hd 4850- 512 mb. Dus eentje van ATI. Deze werkt wel goed, maar je moet er gewoon opletten wat je doet bij het installeren van "nieuwe" drivers. Dit durft wel eens mislukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.