Ga naar inhoud

PC bouwen

Aanbevolen berichten

Ik heb =1&product[245834]=1&product[234345]=1&product[226358]=1&product[252897]=1"]deze samenstelling gemaakt.

100 euro onder je budget, dit is niet zo erg denk ik :-)

Ik heb toch voor een ATI kaart gekozen, omdat Nvidia op dit moment gewoon niet echt een alternatief kan bieden. Linux is een zeer goede besturingssysteem, maar voor optimale performance zal je toch naar windows moeten kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry superjona, maar vandekeer ben ik het er helemaal niet mee eens wat er samengesteld is.

de gebruiker geeft in de eerste post aan nooit te gamen, en dan een videokaart van 250 euro?

Ik zou eerder een leuk systeempje met een dualcore amd pakken en een niet te duur moederbord, nu helaas even geen tijd om wat samen te stellen, maar een core i7 en de andere samenstelling is zwaar overdreven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww... Daar heb ik dus even over gekeken.

Bedankt hé! ;-)

Ja als je dan niet gaat gamen...

Een Dual, Tri-Core van AMD zou inderdaad veel beter zijn, en dat krijg je voor veel minder geld... En zelfs een onboard chip als de 4200 is prima als je niet gaat gamen...

---------- Post toegevoegd om 14:36 ---------- Vorige post was om 14:28 ----------

Zo, =1&product[259995]=1&product[252897]=1&product[234345]=1"]dit heb ik er dan uiteindelijk van gemaakt.

Een Quad-Core, maarja, het prijsverschil tussen quad en tri is niet meer zo groot geworden, de nieuwste chipset, namelijk de 890GX; deze bevat een HD 4290 kaart die meer dan voldoende is aangezien je niet gaat gamen. Kast en geheugen heb ik behouden.

En 450 euro is zeker geen slechte prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn insziens kan je het best direct ook een nieuwe voeding pakken, de medion voedingen zijn niet echt jofel

http://azerty.nl/producten/product_detail/1073/239782/be-quiet-pure-power-bqt-l7-300w-voeding-intern-atx12v-2-3-300-watt-actieve-pfc.html

de link komt niet op een voeding uit ;)

en een Intel I7 vind ik wel goed, een snelle pc is altijd fijn om mee te werken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de link van de voeding die Yannick voorstelt.

Inderdaad, MEDION staat nu niet voor kwaliteit, zeker als het op voedingen aankomt.

Goh, een Intel i7 is inderdaad sneller dan een Phenom II, maar echt het verschil merken zal je niet doen. Als je dan op een razendsnelle PC wil werken, dan zou ik zeker een SSD als de Intel X-25M Postville 80GB aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even wil wachten dan kun je misschien voor de hexacore gaan. Deze heeft immers wel een turboboost toepassing in tegenstelling tot de huidige AMD reeksen. De AMD hexacores zouden ook niet zo duur worden (zeker tov de gulftown) dus misschien wel het overwegen waard?

De hexa van AMD zou immers de strijd moeten aangaan met de i7 van intel.

EDIT: Is 300 Watt echt wel voldoende? Hij vraagt immers voor een 'bouwpakket'. Dan vind ik 300Watt echt wel een bottleneck. 70% van 300 Watt is \pm 200Watt en dat is toch niet al te veel om mee te spelen. De M520 van Coolermaster is toch wel een leuk extraatje dat lang kan mee gaan (maar daar betaal je wel voor).

aangepast door Duidelijk
Oneens over voeding :p
Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh, maar ik ben tog van plan om er een zwaardere voeding in te stoppen. anders heb ik kans om deze in de toekomst nog eens te moeten vervangen

EDIT: Als ik een tv signaal wil ontvangen en 2 monitors wil aansluiten, welke videokaart raden jullie dan aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.