Ga naar inhoud

Microsoft Lifecam NX-6000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey, ik heb onlangs een nieuwe webcam gekocht. Allemaal goed en wel tot ik begon met de installatie. Ik heb een laptop (acer aspire 1710) met windows XP service pack 2.

Ik heb eerst de installatie-cd in mijn pc gestoken en de instructies gevolgd. Tot hier geen enkel probleem. Dan vragen ze op een gegeven moment om de webcam in te pluggen en dan begint de miserie. Ik steek hem dus in een USB-poort en dan komt er zo een tekstballonnetje net "nieuwe hardware gevonden". Dan vraagt de pc om een cd of diskette met de benodigde software. Vermits de cd er nog inzit klik ik op doorgaan. Even later zegt hij dat de hardware geïnstalleerd is maar mogelijk niet goed werkt. En inderdaad mijn webcam werkt niet. De microfoon die bij de webcam ingebouwd is werkt echter wel!

Het leuke is dat ik op een andere pc dat ook allemaal gedaan heb en daar werkt alles zonder problemen. Blijkbaar herkent mijn pc de webcam niet want in apparaatbeheer staat er een uitroepteken in een geel bolleke bij

Ik heb de software al eens terug geïnstalleerd, maar ook dat levert niks op. ik ben ten einde raad. wie kan er mij helpen

Geplaatst:

verwijder eens de software volledig

ga dan naar apparaatbeheer en dubbelklik op de webcam met uitroepteken

ga dan naar stuurprogramma

en dan klik je op stuurprogramma bijwerken

dan kies je de bestanden van op de cd

zo zou hij wel moeten werken

Geplaatst:

ook dit blijkt niet te werken :confused:

toch bedankt voor je tip

Geplaatst:

hey, het lukt niet om de software te installeren in veilige modus. Hij geeft volgende foutmelding: "Setup cannot continue because either there is insufficient free hard disk space or an unexpected error has occured. Please free the necessary disk space, ans run Setup again. For system requirements, refer to the product packaging."

Ik heb echter genoeg ruimte vrij op mijn harde schijf en aan de systeembenodigdheden voldoet mijn pc ook :)

Ik heb ook geprobeerd de cam gewoon in te pluggen. De pc vraagt dan om de cd-rom erin te steken. Dat heb ik gedaan en dan installeerd hij het stuurprogramma, maar niet de rest van de software veronderstel ik. Het uitroepteken was wel verdwenen, dus dan heb ik de pc terug normaal opgestart en toen was het uitroepteken er terug :(

groetjes

Geplaatst:

als je de cd-rom in de pc steekt, installeerd hij zo een programma waar dat je normaal het beeld zou moeten zien en waar je eventueel een paar instellingen kunt wijzigen. Dat programma word goed geïnstalleerd, maar daarna vraagt hij om de camera in te pluggen. Als je dat dan doet vraagt hij weer die cd-rom. ik klik dan op OK want die cd-rom zit er nog in. Hij begint dan te zoeken en installeerd dan het stuurprogramma veronderstel ik. Maar als dat klaar is verschijnt er onderaan in zo een tekstballon met de vermelding dat de hardware geïnstalleerd is maar mogelijk niet goed werkt :(

ik vind op die cd heel veel setup's onderverdeeld in mappen maar heb er geen flauw idee van, waarvoor ze allemaal dienen :(

Er staan 3 mappen: DX90c - LifeCam - wmfdist95

en 4 volgende bestanden: autorun - setup - setupstb - unicows.dll

ik heb inderdaad al eens een andere usb poort geprobeerd, maar ook dat levert niets op :(

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.