Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

help! ik heb mijn computer al 3 jaar, ik ging op mijn laptop (acer aspire 3100) en hij ging wel aan maar mijn scherm bleef uit :s ik heb het geprobeerd met een extern scherm maar dat werkte niet, toen liet ik een devis doen en toen zei die dat het aan de harde schijf was, maar ik heb er een ander in gezet van hetzelfde soort laptop dat wel werkt maar het deed ook niets. ik weet niet wat het is maar ik hoop maar niet dat het de grafische kaart is. wie kan mij helpen?

Geplaatst:

wel ik heb iets ontdekt, eerst deed het echt niets zelfs niet op een extern scherm, maar als ik een extern scherm aansluit en op f11 druk dan zie ik een scherm op de externe waar alles wat mijn laptop bevat (hardware) op staat. Maar als ik op f12 duw bij het opstarten dan start hij op de externe ook normaal op en opeens bij het inlog scherm werkt ook het scherm van de laptop, maar ik kan dan nog het toetsenbord nog de muis of eendert wat indrukken want het gaat niet, maar het lampje van de harde schijf brand wel en ik kan ook de cd-lezer uithalen en terug insteken, als ik dan nog langer wacht dan hoor ik een biep en na een tijdje vallen beide schermen weer uit. is dit nu een probleem in software? of is er iets met de hd dan toch?

Geplaatst:

Kijk eens of je nog kunt booten van op een boot cd van Ubuntu of zo.

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Als je scherm nu wel werkt dan is het een software probleem,als dat niet het geval dan is het zo goed als zeker een hardware probleem.

Geplaatst:

maar het probleem is opgelost. Dus, ik heb mijn computer een nachtje en een dag opgelaten in de hoop iets te zien, niets dus. in die namiddag eb ik hem terug aangedaan terwijl f12 drukkend waardoor ik op het extern scherm weer de bootpagina zag waar ik erder niets op kon doen, maar dit keer vroeg hij me om op f2 t drukken, deed ik en ik kwam op windos ( niet windows ) waar ik restore default settings heb gekozen en save settings and exit daarna heb gekozen. hij herstarte alsof er helemaal niets was gebeurt!

bedankt aan iedereen dat me heeft geholpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.