Ga naar inhoud

CD/DVD start niet automatisch meer op

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn laptop terug gezet in de fabrieksinstellingen volgens de aanwijzingen van HP Support Assistent. Ik had problemen had met de insteekfilters van PaintShop Photo Pro en na informatie ingewonnen te hebben op het PSP forum bleek dat meerdere gebruikers daar last van hebben gehad en na alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd te hebben deze problemen vaak waren opgelost Omdat ik de laptop nog geen twee maanden heb en hij dus nog tamelijk leeg was dacht ik hem in de fabrieksinstellingen terug te zetten en gewoon opnieuw te beginnen net zoals ik heb kreeg. Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kan ik geen CD ROM's/DVD's afspelen. Ik krijg de volgende melding:

picClp32.Ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid. Het terugzetten in de fabrieksinstellingen verliep al tamelijk moeilijk, het duurde erg lang en het scherm flikkerde af en toe. Nu is mijn idee om via de 3 herstelschijven alles nog eens opnieuw te installeren maar het probleem is dat het CD/DVD station ook deze herstelschijven niet opstart. Herstel is dus onmogelijk. Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn probleem?

Groetjes,

Marja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen "verborgen" partitie op je schijf van waaraf je kan herinstalleren?

Bij Acer kan je in het BIOS de optie "disk to disk" (D2D) inschakelen en dan bij het opstarten op het ogenblik waar je normaal een toets indrukt om naar het BIOS te gaan, moet je alt+f10 indrukken.

Misschien heeft HP iets gelijkaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.