Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn laptop start niet meer op.

Wanneer ik hem opstart van de cd vraagt hij : welke windows installatie wilt u aanmelden?

Wie kan me helpen.

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Omen,

Ik start gewoon op, ga naar F12, start op van cd-rom, dan kom ik bij setup en ga naar R van herstellen of repareren van windows installatie,

dan vraagt hij bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden, ik druk dan 1, daarna vraagt hij wachtwoord van administrator(dit ken ik niet), ik klikt op enter en dan komt dan komt C : windows

Hier zit ik vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee, ik wil gewoon mijn laptop opstarten maar krijg een donker scherm. Ik probeer op te starten van een xp cd maar geraak enkel tot waar ik u vertelde.

Ik zou kunnen herinstalleren maar ik wil bestanden eerst opslaan voor ik formatteer op herinstalleer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, kan je ubuntu eens downloaden, dat kan je vinden op Ubuntu Home Page | Ubuntu. deze moet je branden op een cd.

probeer dan vanuit deze cd op te starten

Met Ubuntu (een Linux) kan je je pc proberen op te starten in deze Linux vanaf de cd (dus zonder instalatie). en zo je bestanden nog te redden. maar ik vrees ervoor dat je Hardeschijf gecrasht is.

succes

Omen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt.

De cd waarvan ik opstart is wel niet de cd die werd gebruikt bij installatie omdat ik die niet meer heb, is dat een probleem?

Ik ga nu eerst uw advies volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de windows-cd wil gebruiken om windows te herstellen ben je op de goede weg. Alleen moet je op het moment dat je C:/ ziet staan ook een commando ingeven. Windows weet zelf niet wat het moet doen.

Je kan hier elke windows cd-rom voor gebruiken die overeenstemt met de versie die op je pc staat geïnstalleerd.

Wat is het probleem bij de laptop. Kan je gewoon niet meer opstarten of krijg je foutmelding tijdens het opstarten?

Doe hetgeen je voordien al hebt gedaan. Wanneer je op het punt komt waar je c:/ ziet staan typ je het volgende:

chkdsk /p

Dit zal je harde schijf op fouten controleren. Als dit niets oplevert, mag je de /p vervangen door /r en opnieuw laten scannen.

Let er op dat dit enige tijd kan duren.

@mod omen: direct concluderen dat de harde schijf is gecrasht vind ik nogal snel. Het is niet omdat de pc niet meer opstart dat de zaak verloren is.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Omen,

Ik start gewoon op, ga naar F12, start op van cd-rom, dan kom ik bij setup en ga naar R van herstellen of repareren van windows installatie,

dan vraagt hij bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden, ik druk dan 1, daarna vraagt hij wachtwoord van administrator(dit ken ik niet), ik klikt op enter en dan komt dan komt C : windows

Hier zit ik vast.

Probeer eens met 6 nullen (000000). Dat is bij Acer het standaard wachtwoord voor zulke zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.