Ga naar inhoud

Outlook2003 Geadresseerden naar GROEP ?

Merel 469

Aanbevolen berichten

Stel je krijgt binnen waarbij in vak van de geadresseerden AAN een aantal emailaddressen voorkomen.

Ik had graag die adressen tezamen in een bewerking kunnen importeren naar een nieuwe "Groep" (bij Contactpersonen van Outlook2003)

Met een copy/paste kan alvast meteen een bestandje maken waarin die adressen door punt-kommas zijn gescheiden en daar een CSV bestandje van maken.

Nu de vraag vraag :

Kan men bij OULOOK-2003 een csv bestand importeren, zomaar rechtstreeks naar een "Groep" zonder dat daarom elk van de leden ook als individuele contactpersoon wordt geïmporteerd ?

Naar ik het (voorlopig) vrees te moeten begrijpen, gaan alle adressen individueel terechtkomen bij contactpersonen (wat ik niet wens) en moet bovendien daarna nog handmatig de groep worden opgesteld.

Moet toch eenvoudiger te doen zijn ?

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een engelstalige versie en ik vermoed dat jij in het nederlands werkt. Ik proberren te vertalen maar schiet me aub niet af als de benaming niet helmaal klopt.

Open outlook en dan je outlook adresboek.

In de uitklaplijst bij "toon namen..." selecteer je "contacten".

Dan klik je op het linkse icoontje (nieuw) en je selecteert "verdeellijst" of "groepadres" en dan "OK"

Geef dan een naam op voor je groep of verdeellijst en klik op "selecteer leden" .

In het vak onderaan bij de knop "leden" kan je dan het lijstje bestemmelingen plakken.

Bevestigen met "ok" en je krijgt alle bestemmelingen in een lijstje te zien. Je kan dan nog leden toevoegen of verwijderen.

Als het lijstje goed is, klik je op "opslaan en sluiten" (linksboven) en klaar is kees.

Om een bericht te versturen tik je de naam van de groep of lijst en elk lid zal het bericht ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amaai, ik sla hier nogal een figuur ! Zo eenvoudig ! Had ik toch moeten zelf vinden hé ? Gewoon misleid door de presentatie van het Outlook venster "leden selecteren" dat al te instinctief doet vermoeden dat uitsluitend via het aanklikken van reeds bestaande contactpersonen er leden worden toegevoegd naar het onderstaande veld.

Dus gewoon maar daarin plakken wat van het "AAN" vakje komt !

By the way, English is the language for computers !

I agree : it would be much easier if everybody uses English terminology !

"pilotes" "speicher" enz.. enz.. De toren van Babel !

Enfin, we zijn op dit forum met Nederlandstaligen.

Maar mijne OUTLOOK is in English too..

Noglmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.