Ga naar inhoud

Xp wil niet opstarten in nieuw systeem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sata harde schijf waarop Xp opstaat op een asus moederbord (m2n68-am plus) aangesloten nu start mijn windows niet meer op. Windows start balkje zie ik nog, dan wordt het scherm blauw en gaat de computer in reboot. Op een ander systeem werkt de harde schijf nog wel. Ik kan op het moeder bord geen diskette station aansluiten om zo extra drivers te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel de cd-rom van de XP als van het moederbord, het moederbord aanvaard een usb stick maar als ik drivers voor de BIOS op de usb stick zet kan ik ze niet terug vinden om ze via de setup te laten installeren. Welke drivers moet ik installeren en hoe vindt ik ze. Zelfs als ik Xp opnieuw installeer vraagt hij heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Welke drivers moet ik op de usb stick zetten , waar kan ik deze vinden en welke extensie moeten deze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xp heeft op de cd geen sata drivers staan en daarom kunt u xp ook niet installeren.

U moet een Sata driver diskette aanmaken met een tooltje dat op de cd van het moederbord staat.

Of dit gaat werken door dit op een usb stick te zetten dat weet ik niet want tijdens de installatie van xp gaat die vragen om die driver diskette in te voeren en gaat dan die drivers op die diskette zoeken en installeren.

Of xp dit ook gaat herkennen als u een usb stick gebruikt daar twijfel ik een beetje aan om eerlijk te zijn.

Wat u wel kunt doen is de Sata drivers slipstreamen in de xp installatie.

Hier vind je een duidelijke uitleg daarvoor.

Met het programma NLite kun je dit ook doen en is iets eenvoudiger omdat het programma het meeste werk opzig neemt.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.