Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De kast van mijn computer, Lenovo, geeft een hele nare brom die je meters in het rond hoort. Ik heb hem net in de pc winkel schoon laten maken in de hoop dat dat zou helpen, men zei dat tegen mij, maar het lijkt zelfs wel erger. Als ik iets zwaars op de desktop zet wordt het iets minder, maar het blijft een zwaar brommend en zeer irritant geluid. Weet iemand waar dit vandaan komt?

Geplaatst: (aangepast)

Zo ver ik kan bekijken , beter gezegd beluisteren, komt het geluid uit de voeding. Ook als ik de frontplaat er weer op doe gaat hij oo zoemen. Bovendien, dat heeft hij altijd gedaan voel je trilling als je je hand op tafel legt. Ik heb al viltjes in de kast gedaan, dacht dat het wat zou helpen.

aangepast door Madeleine
Geplaatst:

Ook daar kan het de ventilator zijn die lawaai maakt maar het kan ook een los stukje metaal zijn dat resonantie veroorzaakt in de kast.

Ook de condensatoren in de voeding kunnen na verloop van tijd beginnen zoemen.

Hoe oud is de pc?

Geplaatst:

Sluit de pc af-hou nu even de ventilator van de voeding tegen en start de pc even terug op.

Als het gezoem/gebrom nu weg is dan is het duidelijk dat de ventilator van de voeding de boosdoener is.

De ventilator kan ook gewoon een trilling (resonantie) veroorzaken in de behuizing van de voeding en de rest van de kast waardoor je dat gebrom hoort.

Geplaatst:

Ik denk inderdaad dat het de ventilator van de voeding is. Waarschijnlijk resoneert dat tegen de buitenkast. Ik heb er nu een kartonnetje tussen gedaan, zal dat helpen? Zo niet, wat kan ik dan doen?

Geplaatst:

Dat kan helpen ja maar de ventilator mag je dus niet blijven blokkeren uiteraard en eveneens een slechte airflow in de rest van de kast.

Anders ga je oververhitting krijgen van de elektronica in de voeding.

Je kunt eens kijken of alle vijsjes waar de voeding mee is bevestigd nog goed vast zitten.

In het slechtste geval raad ik u dan aan om de ventilator te vervangen of de gehele voeding.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.