Ga naar inhoud

Moppen tappen

stegisoft

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Marc uit Houthalen regio Limburg ging naar bed, toen zijn vrouw zei dat er licht brandde in het tuinschuurtje, wat ze net kon zien vanuit het slaapkamerraam.

Marc ging naar de achterdeur om het licht in het schuurtje uit te doen, maar hij zag dat er een paar kerels zijn spullen aan het jatten waren.

Gauw belde hij de politie en zei: “Er lopen dieven in mijn achtertuin en die stelen mijn spullen”.

De brigadier vroeg: “Zijn ze ook in huis”?
Marc zei : “Nee”.

Toen zei de brigadier: “Doe de deur goed op slot, dan komen we als we tijd hebben even langs, want alle politie-auto’s zijn op dit moment ergens anders bezig”.

Marc zei: “OK”, hing op en telde tot honderd.

Toen belde hij de politie opnieuw.
Met Marc, ik belde zojuist ook al dat er dieven in de tuin liepen.

Wel, ik heb ze zojuist allemaal neergeschoten.
En hij hing de telefoon weer op.

Binnen de vijf minuten kwamen er drie politiewagens aanscheuren en een ambulance!! De politieagenten rekenden de inbrekers in op heterdaad.

De brigadier kwam naar Marc en zei: “Ik dacht dat jij ze had neergeschoten”?

Marc zei: “Ik dacht dat jij geen auto’s ter beschikking had”?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Leugentje om bestwil: anekdote

Op een dag was een houthakker een boom aan het omhakken boven een rivier en liet zijn bijl erin vallen. Hij huilde van verdriet, maar toen verscheen de Heer aan hem en vroeg: "Waarom huil je?" “Hoe kan ik niet huilen, omdat ik een bijl in de rivier heb laten vallen en niet langer genoeg zal kunnen verdienen om mijn gezin te voeden.”

Toen haalde de Heer een gouden bijl uit de rivier en vroeg:

"Is dit jouw bijl?"

“Nee, dit is niet mijn bijl,” antwoordde de houthakker.

De Heer pakte een zilveren bijl uit de rivier en vroeg:

"Misschien is dit jouw bijl?"

"Nee, en dit is niet mijn bijl", antwoordde de houthakker.

Ten slotte haalde de Heer een ijzeren bijl uit de rivier.

“Ja, dit is mijn bijl,” verheugde de houthakker zich.

‘Ik zie dat je een eerlijk man bent en mijn geboden onderhoudt,’ zei de Heer, ‘neem alle drie de bijlen als beloning.’

De houthakker begon in overvloed te leven, maar toen viel zijn vrouw helaas in de rivier. Hij huilde opnieuw bitter. En opnieuw verscheen de Heer aan hem en vroeg:

"Waarom huil je?"

"Hoe kan ik niet huilen, omdat mijn vrouw in de rivier is gevallen."

Toen nam de Heer  Kate Bush uit de rivier en vroeg:

"Is dit uw vrouw?"

“Ja, dit is mijn vrouw,” antwoordde de houthakker blij.

De Heer werd boos:

“Je hebt tegen mij gelogen, hoe kan dat?”

'Ziet u, o Heer,' antwoordde de houthakker, 'er was hier een klein misverstand. Ik zou hebben geantwoord dat dit niet mijn vrouw is. Dan zou u Adèle uit de rivier hebben getrokken, en dat zou ik hebben gezegd nogmaals dat ze niet mijn vrouw is. Dan zou je mijn vrouw krijgen, en ik zou zeggen dat ze mijn vrouw is. 

Zou je mij ze alle drie willen geven, en wat zou ik ermee doen? Ik zou ze niet allemaal kunnen voeden, en we zouden alle vier erg ongelukkig zijn."

Moraal: Als mannen liegen, doen ze dat met waardigheid en in het belang van iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

mee't treintje spelen in Gents dialect.

Moeder es in de keuken aan
ʻt wirke, oas ze de kleine in de living huurt spelen mee zijn treintses. Zʼ huurt den trein stoppen en zʼ huurt de kleine zegge:

Al de kluutzakke die neu willen afstappe moete godverdomme moake dan ze mee ulder stomme kluute van den trein zijn want dat es hier de loaste halte! En al de dwoazekluute die neu willen opstappe moeten hulder hoaste dan ze mee ulder leege konte op de banke zitte, want we rijie sebiet vuurt.”

Moeder krijgt hoast een appelflèwte, schiet heur de living in en zegt:

“Manneke, azuu een toalke zijme wij hier nie geweune. Schiet eu ziere noar eu koamer veur een uur
ʼ of twieë en ik wille van eu azuu gien woorde ne mier huure, gʼ hèt mij goe verstoan, hein!

Twie uure loater komt de kleine noar beneen en speel vuurt mee zijn treintses:

“Bericht aan de passagiers: vergeet oastemblieft ulder bagage nie mee te pakke. Ge zijt allemoal wrie bedankt en w
ʼ hope daddʼ een aangenoame reize gʼhad hèt en we kijken der noar uit veur ulder weere tʼ ontmoete.

Op de moment dat er ne glimlach op ma heure mond komt, huurt ze de kleine zegge:

“En veur al degene dien
ʻt schijt gekregen hèn van die twie uure vertroaginge: doarveure moede mee eu reclamoases bij die kalle in de keuken zijn!...🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.