Ga naar inhoud

laptop valt uit tijdens installatie xp

pr1mate

Aanbevolen berichten

Je krijgt tijdens de installatie een afbeelding te zien en gewoon een balk met de vooruitgang. Zoals je tijdens een gewone boot van je systeem hebt bij het windows xp logo met de balk eronder. Dit kan je ook uitzetten waardoor je een soort van dos venster ziet met de gegevens waarmee hij bezig is. ik zou dit ook graag zien tijdens de installatie van xp, omdat ik zo mss kan zien waar hij mee bezig is, op het moment dat hij uitvalt.

Mocht ik het niet vinden steek ik hem wel even bij u binnen :P Nee, ik hoop dat ge mij kunt helpen. Gezien er in zele niet te veel pc winkels zijn, zal ze hem moeten binnen steken in Lokeren als ik er hier niet uitkom.

aangepast door pr1mate
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ok merci al. :)

Nu zegt hij dat hij rootsupd.exe niet kan vinden.

Gezien ik de laptop nu enige tijd heb laten opstaan (in bios) en hij niet uitvalt, moet het probleem mss op mijn moederbord liggen? Ik heb eens gezocht naar de mogelijkheid om de bios te updaten (bootvirus?) Ik zie dat de laptop beschikt over de bios versie F.15. Ik heb op de site van HP gezien dat er wel updates zijn voor deze pc. Ze zitten nu aan F24 dus ik veronderstel dat de update mogelijk is. Ik heb deze afgehaald en staat nu op mijn pc. Het is echter een .exe file dus gezien ik enkel via een boot-cd zal kunnen werken, moet ik dit via een .iso branden?

is dit mogelijk of zijn er andere oplossingen?

aangepast door pr1mate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Forum leden

Ben hier maar net en zag dit bericht heb zelf min of meer het zelfde probleem met een laptop hij wil ook totaal niet meer door starten .en als ik xp er opnieuw erop wil gooien stop het al bij het moment dat ik hem moet formateren blauw scherm en einde oefening :S .het enigste wat hij wel nog instaleert is windows NT oer oud natuurlijk maar dat gaat wel zonder problemen .en linux via cdrom draaien ook geen probleem ,alleen xp wil helemaal niet .hij kan ook windows 7 aan dat heb ik ook geprobeert lukt ook totdat hij klaar is en dan krijg ik telkens een herstel venster en daarna gaat hij uit en begint het liedtje weer vanzelf start die dus niet helemaal op .iemand nog een iedee hier mischien .heb al verschillende xp cd’s /dvd’s geprobeert maar allemaal het zelfde ...!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bios update is mogelijk maar zoiets doe je alleen als je een probleem hebt.

Je installeert de XP.

Maar deze haalt de einde niet.

Dat is meestal te wijten aan een slechte cd of slecht werkende cdrom/dvdrom

Slechte cd kan je oplossen door met een katoenen doek zachtjes rond te draaien.

Maar als je dikswijls opnieuw doet met installeren zonder dat het lukt laat XP enorm veel rommel achter.

Een goede advies dat ik kan geven is dit:

Verwijdert alle partitie en deelt opnieuw in.

Voordeel ervan is dat tijdens het indeling fouten te boven komen indien uw schjf slecht van kwaliteit is.

Installeer XP

Formateer tijdens de installatie de c:\ schijf en kies voor volledig formateren.

Wat XP doet tijdens de installatie spreek geen rol.

Bij de eerste opnieuw opstarten ga je naar de bios

Selecteer de harddisk als eerste boot.

Laat nu uw pc even rusten zodat alles afkoelt zoals uw cdrom.

Dat mag je gerust een half uur laten staan bij de bios.

Moest de schermbeveiliging werken dan druk je op spatie.

Na de rustpauze herstart je de computer en de installatie zal verder verlopen.

Nota: indien XP de eerste kopie heeft gemaakt kan het geen enkel kwaad dat je op reset moet klikken om verder te doen want XP zal het herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oky als eerst bedankt alvast voor de ze goede uit leg wat op veel andere forums ver te vinden is +1 .

tja een bios updat is ook al nergens meer te vinden voor dit ding gaat hier om een micromaxx MD6148 vergelijkbaar met microstar,medion enz.

Slechte cd’s/dvd’s zat ik ook al aan te denken maar dan zou linux het ook niet moeten doen lijkt mij .en voorheen hebben ze altijd gewerkt .maar goed kan natuurlijk altijd .

het probleem echter is al dat ik totaal geen keus kan maken bij het formateren op het moment dat ik een partitie wil maken of verweideren OID krijg ik een blauw scherm met code’s en weg is hij helaas .Ik ga het morgen nogmaals doen en dan zal ik de code’s een posten hier ben ook van mening dat het telkens andere code’s zijn .

Wat ik al allemaal gedaan heb is

Nieuw geheugen geplaats toen hij wel nog werkte 1gig

Nieuwe hd geplaast geformateert en xp erop kunnne krijgen werkend

en nu doet hij niets meer :S:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed Thxn ik ga het proberen of het gaat lukken leuk pro trouwens heb het ff op mijn pc gedaan en geeft echt alles vrij dan :D

moet alleen kijken hoe ik het op de laptop aan het werken krijg gezien er geen besturing op te zetten is .of is zoiets dergelijks ook voor linux te krijgen want dat draait wel op die laptop vreemd genoeg .

of lukt dat ook als ik het bestand al image brand en te laptop daarmee opstart .vrees van niet maar goed .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.