Ga naar inhoud

Twee IP adressen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben thuis gabonneerd bij Telenet met de formule " Goldshake "

Ik zou graag twee ip adressen bekomen, wie weet of dit in deze formule is inbegrepen? Of hoe ik daar moet aanbeginnen

Van uit mijn Telenet modem ben ik aangesloten op een D-Link swith die van daaruit naar PC1 vertrekt en ook naar mijn WiFi router waar mijn Laptop is geconnecteerd.

Of moet dit worden aangevraagd bij Telenet?

Alvast hartelijke dank

djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het snelle antwoord,

Zoals ik het nu gedaan heb moeten beide PC's een afzonderlijk IP krijgen of niet?

---------- Post toegevoegd om 11:37 ---------- Vorige post was om 11:34 ----------

Ja, nog iets

Ik weet dat mijn laptop een IP adres krijgt van mijn WiFi router (in de range van 192.168.X.X

Maar het is dan mijn WiFi router die een andere moet krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je automatische IP en automatisch DNS hebt ingesteld dan zal de windows zelf de IP adres geven.

Als je een router hebt dan zal de router de IP adres geven.

Hebt je verbinding met internet op PC en Laptop?

Hebt je Modem --> switch ---> draadloos router opgesteld?

Zo ja dan moet de PC op de draadloos router aangesloten worden anders hebt je geen netwerk ofwel de switch eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles blijkt goed te werken.

Mijn laptop krijgt nu 81.165.252.7 en staat los van het thuisnetwerk.

Mijn Vaste PC hangt aan mijn router (xxx.xxx.xxx.xxx) en de router heeft xxx.xxx.xxx.xxx

t'is dit dat ik wilde.

Bedankt voor alles.

grtn djdanvan

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.