Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Graag had ik van kenners informatie gehad want ik word niet veel wijzer van het internet over de sterkte van mijn voeding.

Nu ben ik van plan om weldra een nieuwe videokaart te kopen die toch wel weer up to date is.

Even mijn computer beschrijven:

Moederbord: Asus P5K/EPU

Processor: Intel Core Duo CPU E6750 2.66Ghz

RAM geheugen: 4GB DDR.. (welke twijfel ik nog maar ga het snel opzoeken)

Huidige videokaart: Nvideo geforce 8500GT

Geen extra geluidskaart e.d.

Nog iets belangrijks vergeten te vermelden?

Nu zou ik graag de ATI RADEON 5770 willen aanschaffen maar is mijn voeding dan wel sterk genoeg?

Deluxe ATX 420W 4p.

PC is nog maar 2 jaar oud en bij een computer winkel gekocht maar denk dat ze op de voeding bespaard hebben...

Zou het lukken met deze voeding?

Bedankt!

Ruben

Geplaatst:

zo te zien hebben ze ook op de voeding bespaard ja, merk komt meniet bekend voor, en dat betekent vaak niet veel goeds.

als ik jou was zou ik geen risico nemen en een goede A merk voeding nemen van 450 watt

denk aan

-Antec

-Cooler master

-Scythe

-Be Quiete

-Enermax

Geplaatst:

Ok!

Zelf had ik ook zo een vermoeden want bij daarstraks al eens gaan kijken en vond geen enkele voeding van het merk Deluxe in winkels.

Maar bij het kopen van een bekend A merk voeding van 450W zou alles mooi moeten werken?

Geplaatst:

jahoor, geen enkel probleem normaliter!

Om wat extra ruimte te houden zou je een 500 watt voeding kunnen nemen, heb je wat meer spelingruimte voor vanalles en nog wat mocht je later nog iets willen veranderen.

Geplaatst:

Alvast heel fel bedankt voor de hulp!

Nu ga ik misschien toch nog wel een overbodige vraag stellen maar als ik deze voeding zou houden is de kans dan zeer groot dat ik in de problemen ga komen..?

Geplaatst:

Oke!

Dan ga ik het misschien toch proberen te houden bij deze voeding en van zodra ik problemen ondervind kijken voor een goede A merk voeding.

Bedankt!

Geplaatst:

je hebt ook kans dat de voeding eruitknalt met een vlam of een flinke overspanning op bijvoorbeeld de 12v lijn.

wat dus een grote kans geeft om direct al je andere componenten een mooi zwart en verbrand kleurtje te geven :-)

voorkomen is beter dan genezen in mijn opinie, en een voeding is niet echt een onderdeel waar je op moet bezuinigen! zowel voor de stabiliteit als voor je eigen veiligheid! (brand etc)

Geplaatst:

Dat laatste is toch wel doorslaggevend om een nieuwe te gaan kopen.

Heb een beetje zitten te surfen en kwam op deze uit: Cooler Master Elite Power 460W PC Power Supply.

Heb dan ergens weer gelezen dat voedingen rond 40 euro niet goed zijn maar zo een merk kan je toch niet schut zetten voor zo een prijs...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.