Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het bestandssysteem staat niet meer juist.

Heb je die schijf onlangs op een andere pc aangesloten of op een verkeerde manier losgekoppeld na gebruik?

Ik zal seffens thuis eens zien voor de juiste werkwijze maar ondertussen kan je Partition Wizard al downloaden en installeren. Kies bij het downloaden voor de home edition.

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik vrees dat het met Partition Wizard toch niet zal lukken.

Niet getreurd; we proberen iets anders.

Open het opdrachtprompt (Start - uitvoeren, typ cmd en druk enter)

Typ in het venster deze tekst convert G: /fs:fat32

Als je een foutmelding krijgt, wil je die dan hier plaatsen?

Als het goed gaat, probeer dan of je de G-schijf weer normaal kan zien en openen met de verkenner.

Geplaatst:

Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Ik heb gedaan wat je zei. Deze melding kwam er:

Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.

U dient dit hulpprogramma met benodigde bevoegdheden uit te voeren.

Geplaatst:

Ach ja voor vista heb je admin rechten nodig om dit te doen.

Ga naar start - alle programmas - accesoires en daar zou een snelkoppeling moeten staan naar het opdrachtprompt. Klik die aan met de rechter muisknop kies dan voor "uitvoeren als..." en dan "administrator".

Het opdrachtprompt opent nu en alle ingegeven commando's worden uitgevoerd met admin rechten.

Zo zou het moeten lukken.

Geplaatst:

OK. Volgende poging.

Heb je een installatiecd/dvd voor je windows?

Niet een recovery maar een echte installatiedisk hebben we nodig.

Desnoods lenen bij familie of vrienden. De installatiecode heb je niet nodig, enkel de schijf.

Geplaatst:

Je kan de probeerversie downloaden om te testen of je bestanden kunnen teruggehaald worden maar wacht nog even met kopen. We gaan eerst nog wat anders proberen.

Als je geen installatieschijf hebt voor vista kan je hier een iso bestand downloaden dat je op een schijf moet branden. Stop de gebrande schijf in je schijfstation en herstart de pc.

Eventueel eerst in het BIOS instellen om op te starten vanaf het cd/dvd station.

Als je opgestart bent vanaf de schijf, ga je naar de herstelconsole (repair console) en daar typ je fixboot en je drukt enter. Dan typ je fixmbr en druk op enter.

Typ exit en druk enter om de herstelconsole te verlaten.

Verwijder de schijf uit de cd/dvd station en herstart de pc.

Kan je nu de externe schijf weer normaal zien en openen?

Geplaatst:

De collega van me vader heeft naar me externe harde schrijf gekeken. ;)

En die heeft hem uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. En toen deed hij het weer!! Geen idee hoe dat kan! Wel heel vreemd. Misschien los contact?

Maar toch bedankt allemaal voor de hulp en vooral kweezie wabbit!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.