Ga naar inhoud

XP naast Vista instaleren

Tonymacaroni

Aanbevolen berichten

Ik heb deze week vista geinstalleerd op mn computer.. maar de meeste hardware werkt niet. Dus wou ik naast vista weer xp instaleren. Ik heb 3 harde schijven in mn pc die in vista herken worden als

C: (40GB Western digital intern),

G: (Iomega 160GB extern USB), en

H: (320GB Western digital intern)

Probleem is dat als ik de windows xp instalatie start de computer alleen de 2e schijf herkent, De G: schijf en deze de aanduiding C: geeft. De andere 2 schijven herkentie helemaal niet. En als ik hem op die schijf installeer doet ie niks, ik denk omdat hij bij vista als G: staat en in xp C:.

Dus weet iemand hoe ik windows die andere schijven ook kan laten zien/ of hoe ik dit op de een of andere manier kan oplossen?? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje verward, maar wat ik heb:

op xp is vista D:

op vista is xp D:

en bij allebei is eigen systeem C:

ja dat heb ik ook,

om geen problemen te hebben, installeer je eerst xp op een partitie en daarna vista op de 2de

zo lukt het allesinds,

mocht je niet willen dat je vista verliest, zeg het dan even dan geef ik uitleg hoe je xp na vista installeerd want ik dacht dat dit iets anders moet verlopen

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de andere harde schijven zijn gewoon IDE.. wat ik wel raar vind is dat de windows xp instalatie deze schijven niet herkend. En ik wil liever niet vista opnieuw instaleren want dat was best een ****werk... ben een week bezig geweest om alle drivers en software bij elkaar te sprokkelen.

wat er nu gebeurt is datie na de instalatie bepaalde bestanden niet kan vinden of ik krijg een blauw scherm met lettertjes :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan geef ik u in ieder geval de tip om de drivers voor vista van uw pc op een cdtje te branden voordat u deze kwijt raakt en u weer van voor af aan moet beginnen met zoeken.

ziet de pc de schijven wel normaal als u ze in vista aan klikt en op het moment dat u de pc opstart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.