Ga naar inhoud

Spijt van aankoop

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. ik heb een serieus probleem.

Om te beginnen zal ik dit al op voorhand zeggen: ik ben tegen kopen op het internet. Waarom? ja.. ik vertrouw het gewoon niet. EN mijn argument word vandaag weer eens bewezen.

Ik heb overtlaatst een computer gekocht via het internet. Normaal zou ik dit al niet doen, maar op dit forum vond ik enkel lof over de site Azerty

Dus heb ik het erop gewaagd.. ik begon met een budget van 600€, maar heb me uiteindelijk laten gaan en kwam op een systeem van zo'n 1500€.

Ik kreeg de computer na ongeveer 1 week. daar niets over te zeggen. Aangezien ik geen tijd had om toen alles uit te testen heb ik hem even in mijn bureau laten staan. Na een week of twee had ik tijd en zin om alles in orde te brengen, dus, alles aangesloten en op de aanknop geduwd.

Prachtig geluid van al de ventilators dat opstarte. Maar daarbij bleef het.

KAPOT. WERKT NIET. 1500€ DAT NIET WERKT.

Ik ben meteen hulp gaan zoeken op verschillende fora, en heb enkele mensen die hetzelfde probleem hebben als mij gevonden. zij zoeken oplossingen, maar na 5 maanden zijn ze nog steeds wanhopig aan het zoeken. Dat wil ik niet. ik wil mijn geld terug. Ze mogen alles terughebben, in de originele plastiekjes en dozen met de boekjes en vijsjes. ik wil gewoon mijn geld terug.

Ik weet dat de mensen hier mij gaan aanraden om naar de helpdesk van azerty te bellen. maar dat leverde bij de andere mensen ook niets op. gewoon veel kosten om dan uiteindelijk te horen "stuur je systeem eens op"

dan betaal je tientallen euros aan verzendingskosten om te horen "we hebben geen probleem gevonden, het licht aan jou"

patat nog eens al hun werkuren betalen en wellicht een boete. dan nog eens verzendingskosten om hem terug te krijgen. ondertussen ben je enkele honderden euros kwijt en je staat nog steeds geen stap verder. ik ken het. vrienden van mij hebben het al meegemaakt. ik wil dit niet meemaken. kan ik op een manier mijn geld terug krijgen? ik heb gezien op de site dat ik een RMA kan aanvragen met dit:

Retourneren op basis van Wet op Koop Afstand

Kan dit mij helpen? ik zou graag mijn geld terughebben, 1500€ is NIET NIETS. Ik heb alles nu wel al iets meer dan een maand...

Sorry dat ik wat grof overkom maar je kan wel begrijpen dat ik NIET blij ben met dit grapje. ik was al tegen kopen op het internet, maar nu ...

Pff :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Om hier onmiddelijk de schuld in de schoenen van Azerty te schuiven lijkt mij enigzins kort door de bocht.

Ik zeg uiteraard niet dat het uw fout is natuurlijk.

Dit wil ik toch even weten,hebt u de PC laten assembleren of hebt u dit zelf gedaan??

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er op het net te lezen valt moet je uiteraard niet zo maar geloven.

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met de RMA diens van Azerty.

Had een paketje beschadigd toegezonden gekregen en na contact te hebben gehad met de dienst na verkoop mocht ik het kosteloos terug zenden en werd het probleemloos vervangen.

Ik zou zeggen neem gewoon contact met hen op en oordeel dan zelf en ga niet af op wat een ander al dan niet naar waarheid beweert.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik wil mijn onderdelen niet laten vervangen. ik heb ingezien dat ik dit geld veel meer nodig heb dan de computer. ik had er al eerder spijt van dat ik de computer heb gekocht, maar pas nu ik weet dat er niets van werkt wil ik echt mijn geld terug, kan dit? en hoe moet ik dat dan aanpakken? En er zijn 2 verpakkingen beschadigt geraakt. voor deze 2 onderdelen zal ik mijn geld dan sowieso wel niet terugkrijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld terug krijgen moet je verwachten wat ook normaal is.

Maar ze moeten we zorgen dat uw computer werkt.

Je hebt garantie gekregen en dus kan je best even bellen naar Azerty.

U zal zien dat je geholpen wordt.

Laat u niet misleiden door berichten op internet omdat jij dat niet kan controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wet verkoop op afstand ga je niet meer kunnen toepassen. In België kan je 7 dagen na je aankoop alles terugsturen en je geld terug krijgen. Volgens de Nederlandse wetgeving is deze periode iets langer denk ik, maar zeker geen 5 maanden.

Als er iets kapot is vlak na de aankoop valt dit altijd onder de garantie. Begin dus niet zelf te prutsen en mail of bel onmiddellijk naar de leverancier. Zelf beginnen prutsen brengt je garantie in gevaar.

Waarschijnlijk zijn niet alle onderdelen stuk. Het is misschien alleen je moederbord.

Het enige wat je nu nog kan doen is contact opnemen met hen en alles terugsturen. Je zal al sterke argumenten moeten voorleggen om nu nog je geld terug te krijgen voor je ganse pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is ook 7 dagen wet verkoop op afstand in Nederland.

Ik zou gewoon even contact opnemen met Azerty, eventueel mailen, ze reageren altijd erg vlot (dezelfde dag normaliter).

Alles zit netjes aangesloten verder? heb je er toevallig ook een ander scherm op aangesloten gehad?

Ik weet niet of de kast verzegeld is? maak hem anders eens open aan de zijkant en kijk of er geen dingen afgebroken of losgekomen zijn (door transport)

(VER)PLAATS HIER NIETS AAN , laat het zoals je het aantreft, neem foto's bij eventuele vreemde situaties, upload ze hier zodat we mee kunnen kijken en dat je deze eventueel mee kan mailen mocht dat nodig zijn.

dus net als de andere zou ik zeggen neem contact op met Azerty, het hoeft niet hun schuld te zijn, ook niet de uwe, het zal sowieso niet de eerste keer zijn dat er iets kapot gaat door de transport maatschappij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat je €1500 betaalt i.p.v. €600 is maar op 1 persoon te steken en dat ben je zelf. Dat je meer er aan geeft ligt puur aan jou.
  2. Aankopen via internet MOET je direct controleren als ze arriveren, of toch niet te lang laten liggen. Dit geld immers ook voor aankoop bij een gewone winkel.
  3. Ik zie niet in waarom je zelf geen contact opneemt. Dan wordt je probleem immers geregistreerd met de datum van wanneer je mail verstuurd is. Nu blijft de periode na verkoop steeds oplopen.
  4. Als azerty het in elkaar steekt en windows werkt dan zal het inderdaad aan u liggen. Als de pc bij hun wel werkt maar niet bij u, dan is de conclusie snel genomen. (Als ik verder ga op het feit dat het terug sturen naar azerty uit kwam op het feit dat het bij hun terug werkte)
  5. Er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn over hun aankopen en zij zullen sneller klagen dan dat er tevreden klanten een positieve reactie plaatsen.
  6. Mag ik vragen waar je, je systeem hebt laten samenstellen. Of dit dan ook via internet fora is gebeurd? Het gebruik van fora blijft een risico. Zelf kennis nemen van de producten vind ik persoonlijk essentieel bij een online aankoop. Vertrouwen op wat een ander zegt via internet is nogal naïef. Hier raden wij ook systemen aan maar en ik heb er nog geen zien voorbij komen die niet zou kunnen werken maar dat wil niet zeggen dat dat niet ooit is kan gebeuren. Het is en blijft een hoop vrijwilligers die dan ook niets kan verweten worden.
  7. Waarom zet je dit eigenlijk hier? Wat probeer je te bereiken met deze actie?

Deze post is meer algemene commentaar dan specifiek op azertybrol aangezien er wel voldoende zullen zijn die dit gaan lezen, die van plan zijn om hier advies te vragen en dan bij azerty te bestellen. Ik zie immers dat 95% van de commentaar op azerty positief is. En aangezien de kans vele groter is dat iemand met een slechte ervaring een review gaat shrijven dan iemand met een positieve ervaring, vind ik 95% een gigantisch groot percentage.

EXTRA: Hier heb je een forum dat PUUR aan azerty is gewijd en daadwerkelijk door azerty medewerkers wordt ondersteund.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een goede raad. Blijf beleeft en vriendelijk wanneer je contact neem Azerty. Veel meer kans dat je correct geholpen wordt. Tenslotte zijn het ook maar mensen aan de andere kant die er moeten voor zorgen dat de zaak in orde komt. Als er iemand van in het begin tegen mij gaat roepen, dan heb ik het ook wel gehad.

Ik heb ooit problemen gehad met een scherm besteld bij Pixmania (die volgens veel fora geen al te beste naam geniet). Het aangekochte scherm was verloren gegaan tijdens het opsturen. Na wat beleefde mails heeft men mij een nieuw scherm bezorgd via express-levering. Na 10 dagen was alles geregeld.

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.