Ga naar inhoud

Spijt van aankoop

Aanbevolen berichten

Mijn computer werd volledig op de kosten van azerty hersteld. ik heb gewoon de verzendingskosten moeten betalen.

Het was blijkbaar het RAM waar er een probleem mee was, ze hebben mij 2 andere staafjes gegeven en nu gaat het prima.

Nu is er wel een ander probleem opgekomen...

Ik kan mijn computer prima starten en gebruiken met een oude grafische kaart erin (nvidia 8400 GS) Maar deze moet vervangen worden met mijn nieuwe grafische kaart. Als ik deze erin steek en de computer opstart, gaat dit allemaal goed, maar hij herkende het scherm en de grafische kaart niet meteen, dus de juiste drivers geïnstalleerd (vanop de dvd die erbij kwam) en dan ging het prima, zowel mijn grafische kaart als monitor worden herkent nu. Maar als ik nu mijn computer heropstart doet het scherm niets meer. Ik heb gewoon een zwart scherm. veranderen van scherm = hetzelfde. Mijn oude grafische kaart werkt altijd. Als ik de nieuwe grafische kaart er even uithaal en daarna weer insteek dan werkt het weer, maar dit kan ik toch moeilijk elke keer doen wanneer ik de computer opstart? Iemand een idee wat ik nog moet doen?

Mvg

Azerty_tofxD

EDIT:

Het gaat trouwens over een ati radeon HD 5850

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik heb de nvidia drivers + ATI drivers verwijderd + de CCC dat erop stond.

de nieuwe ATI drivers + CCC er weer opgezet

de nieuwe grafische kaart erin gestoken

tevergeefs :bawling:

Het scherm schiet nog steeds niet aan.

Zelf als ik nu de grafische kaart er even uithaal en daarna weer opstart dan schiet het scherm niet aan, ook niet door er even de andere grafische kaart in te steken en dan weer de goede...

Het lijkt precies alsof het probleem verergert...?

Nog iets dat ik heb gemerkt...

als ik tijdens het opstarten met de grafische kaart van nvidia 1 korte klik duw op de aan-knop schakelt de computer zichzelf meteen uit.

als ik dit probeer te doen met de grafische kaart van ATI dan moet ik de aan-knop meerdere seconden inhouden...

Nochtans zou de computer hetzelfde moeten doen, dus op dezelfde "snelheid" moeten uitvallen, toch?

Misschien kan dit jullie helpen?

Toen ik bij Azerty wachtte tot als mijn systeem werd geleverd stond er telkens bij dat ik moest wachten op de grafische kaart, omdat hier "problemen" mee waren. Zou het kunnen dat er nog steeds iets mis is met de grafische kaart?

Mvg

Azerty_tof

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de grafische kaart in mijn andere PCIe poort gestoken en de computer start op. tof! :D maar nu staat die grafische kaart wel zo laag (gezien tegenover mijn kast, hij zit nu overduidelijk in mijn 2de PCIe slot)

Ik hoop gewoon dat hij blijft werken nadat ik mijn computer heropstart, ik laat jullie wel iets weten.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

EDIT:

De computer heeft al 2 reboots overleeft ^^

De vorige keer toen de computer zo ver geraakte heb ik zo die ene functie van windows gebruikt, om te zien welke classificatie de computer heeft

(die classificatie van 1.0 tot 7.9)

Voor de test begint word windows aero afgezet, kan je duidelijk zien aan de balken e.d. op het einde van de test word windows aero weer aangezet. vorige keer kreeg ik hierna een wit scherm en kon ik niets meer doen met de computer. ik heb deze toen moeten geforceerd uitzetten, en toen ik deze weer wou heropstarten kreeg ik weer het zwart scherm. misschien helpt dit jullie... ik weet niets op dit gebied...

Mvg

aangepast door Azertybrol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er gewoon een slecht contact in die PCIe slot. Door die 'benchmark' te draaien gaat de temperatuur omhoog en de weerstand van een materiaal stijgt met de temperatuur (tenzij half geleider). Die weerstand zal dan net te hoog worden waardoor het signaal uitvalt.

Waarschijnlijk is het materiaal van die andere videokaart anders waardoor de weerstand binnen de toleranties blijft.

Zeker ben ik niet, maar om dat te verhelpen moet je wel het moederbord laten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.