Ga naar inhoud

[OPGELOST] Foutmeldingen tegen de sterren op...

CorsaBBoomer

Aanbevolen berichten

Ja, mijn systeem wat niet echt up-to-date is maar altijd gedaan heeft wat ik wilde maar nu dus niet meer:

AMD XP 1800+ Athlon 1550Mhz

Asrock K7S41GX Chipset SiS 741 GX

Video (32Mb) en geluid onboard dus ook shared Mem.

1x DDR333 PC2700 512Mb en 1x DDR333 PC2700 256Mb

Voeding Trust 370W

Harde schijven: 40 Gig Maxtor, 200 Gig WD

DVD-writer en CD-writer AOpen (apart)

Windows XP met SP2

Sinds een paar weken heb ik een hoop problemen dat de pc gewoon afslaat en terug opstart zonder reden.

Heb deze ondertussen uit elkaar gehaald, uitgekuist (met stofzuiger, perslucht onder lage druk, verfborsteltjes etc.), een nieuwe voeding gestoken, RAM-latje bijgestoken (voor Visual Studio had ik nu eindelijk eens wat meer nodig...), een keertje of 15 geformatteerd, schijven al verwisseld, op andere schijven met besturing begonnen en opgestart en nog al vanalle dingen en toch blijft dat ding er mee spelen...

Nu ben ik ondertussen weer maar eens een keertje herbegonnen met een oud schijfje dat ik had liggen toen ik de pc pas kocht in 2005 van Maxtor 20 Gig. Gewoon een Win XP op gezet, drivers van videokaart en geluid geinstalleerd en zodra ik Everest opstartte om eens te benchen kreeg ik weer eens een herstart en heb me volgende melding gevonden:

th_foutmelding2.jpg

th_foutmelding.jpg

Ik begin hier een beetje ten einde raad te geraken en heb ondertussen ook al met wat reg-cleaners bezig geweest omdat ik dacht dat ik misschien ergens verkeerde waardes had maar blijft dus gebeuren...

Heb daarnet na het openen van Paint op die pc weer een herstart gekregen en alles was hetzelfde zoals in de tweede afbeelding maar enkel de Categorie en Gebeurtenis ID blijft hetzelfde. De parameters veranderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Everest is een benchmarkprogrje maar nee, de pc blijft onder alle omstandigheden afslaan :( dwz: zelfs als ik bv. Configuratiescherm opendoe... Soms duurt het een paar minuten en soms heb ik de kans nog niet om de muis te bewegen. Ben dat spel hier redelijk beu aan het worden en heb net een bod gedaan op een moederbordje en als ik morgen niks weet haal ik me een nieuw want na dik 2 weken is het bijna genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja das inderdaad al een hele boterham en heb ik zelf ook al meegemaakt bij iemand.

Bijna alles had ik toen vervangen maar niks bleek te helpen.Ik veronderstelde toen dat de pc aan het 'verslijten was' althans het moederbord.

Het is dus heel goed mogelijk dat er een defect is met uw moederbord en het lijkt verstandig dat u uitkijkt naar een ander.

als u nog iets wil proberen, dan kan je tuneup utilities nog even draaien:

hier vind je de versie die je nodig hebt

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=file&id=92

installeer deze even en voer dan '1-click maintenance' uit. (staat op bureaublad na installatie normaal. of openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - 1-click mainenance. Het programma zal automatisch uw pc scannen en achteraf, na scannen kunt u kiezen 'correct problems'

en daarna TuneUp RegistryCleaner (openen via 'start' - alle programma's - TuneUp Utilities 2007 - Utilities - TuneUp RegistryCleaner.

U opent dit en u kan kiezen tussen 'Complete scan (recommended) en 'choose tests' - kies hier Complete scan' en klik op next, nu scant hij terug, wanneer hij klaar is klik je op 'show errors' en kies je 'start cleaning'. Mogelijks na het herstellen kan hij aangeven dat je nogmaals moet scannen om resterende problemen of te lossen. Doe dit totdat je op 'Finish' kan klikken

Ik vrees dat het niet veel zal helpen omdat je al verschillende schijven hebt gebruikt hebt.

Mocht iemand een ander idee hebben, laat maar horen

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de pc nog niet op internet geweest is zou ik denken dat dit geen oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb in elk geval het volgende gedaan en momenteel loopt dus alles terug naar behoren zonder een fout sinds gisteren 23u...

Ik had dus foutmelding in logboek gevonden: Categorie 102 Gebeurtenis 1003

Dit gaan opzoeken via Google en uitgekomen bij een topic van een paar jaar terug op een oud forum en zo uitgekomen op een support pagina van MS.

http://support.microsoft.com/kb/894278/nl

Daardoor beginnen te zoeken op een pas geformatteerde pc met enkel Win XP met SP2 en drivers voor geluid en video van de bijgeleverde cd en vond een file in System32 map ASUSWHOI.sys zonder enig kenmerk.

Heb deze file gedelete, pc opgestart, terug gaan zoeken of deze file er terug was en was dus effectief weg.

Dan ook Registrysmart laten lopen en die heeft een hele boel bijgewerkt van het "propere" register. Dan heb ik Everest terug laten lopen en na al deze tests heeft de pc geen krimp gegeven.

Dan Office 2007 erop en in Access al eens een database"ke" laten lopen, Visual Basic erop en daar wat in beginnen te werken (lees: allemaal tegelijk) en dus sinds gisteren verscheidene malen opgestart en nog altijd geen probleem.

Ik ga in elk geval morgen de pc terug op internet hangen en dan alles eens in de gaten houden met de updates van MS of hier terug iets van gaat bovenkomen maar voorlopig houd die het terug uit.

In elk geval bedank ik al voor de mogelijkheden en hulp maar ik had wat meer moeten zoeken en dan was ik er dus al geraakt.

Ik hoop in elk geval dat ik er misschien iemand mee kan verder helpen als het zover komt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.