Ga naar inhoud

Uitbreiding Ram geheugen

Aanbevolen berichten

Gast krissssie
Geplaatst:

Mijn pc is Acer Aspire E560 Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz (2 CPUs) met

1024 ram geheugen standaard (2sleufjes 512) dit is volgens Acer uit te breidentot 2048 ram geheugen , dus enkele dagen geleden twee sleufjes van 1G ram aangeschaft en geplaatst , passen perfect en komen overeen met het type van ram geheugen dat er in past. Na opstarten pc heeft hij toch nog altijd 1024 ram geheugen aan en niet het dubbele, heb ik iets over het hoofd gezien? Normaal zou dit moeten werken toch????,

Alvast bedankt

Geplaatst:

heb je ook een onboard videokaart of heb je een losse videokaart in je pc zitten het kan zijn dat als je een onboard videokaart hebt een (groot) deel van je werkgeheugen "afsnoept" standaard staat deze geloof ik op 128 mb maar het kan ook zijn dat in je bios gewoon 50% staat wat hij van je werkgeheugen mag afsnoepen voor je videokaart.

bekijk eerst even in je bios als je een onboard videokaart hebt op hoeveel je shared memory staat.

Gast krissssie
Geplaatst:

ik veronderstel een losse heb er paar weken geleden nieuwe ingestoken nl asus EN 8600 GT silent en die werkt perfect..... heb ik bios gekeken maar kan titel shared memory niet terug vinden, wel dit, Base memory: 640 KB Extende : 1023 KB Total: 1024 KB meer vind ik daar nie van terug

volgens fabrikant is ram geheugen mogelijk tot 2048 , ook via een programma zoals Everest geeft hij gewoon 1024 ram aan

Moet ik dat eventueel ergens activeren of instellingen veranderen????? Zou natuurlijk wel leuk zijn als het werkt met 2048 ram.

met bios bedoel je toch bij opstart Del drukken ?

Geplaatst:

probeer eens CPU-Z te downloaden (is een heel uitgebreid programma) en kijk eens hoeveel geheugen hij daar geeft.

bron: http://www.cpuid.com

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-141.zip

maar kijk eerst even of ze er wel goed inzitten, en misschien ook of je de oude er gewoon niet terug in hebt gestoken XD, heb ik namelijk met een pc ook al eens gehad, moest ik 1024 mb bij zetten en ik haal de oude eruit leg em weg en pak weer die van 256 en steek die erin opstarten en weer gewoon 256 hebben en heel raar staan kijken dat er ineens 1024 op je bureau ligt XD

maar goed back on topic!

• 2 weken later...
Geplaatst:

is everest maar 1024 aangeeft, moet hij cpuz niet doen é.

ten 2de, test eens met 1 latje in sleuf 1 dan dat zelfde latje in sleuf 2 en herhaal deze operatie met latje 2.

Misschien is 1 van de latjes, defect, of is er een Ram slot defect...

Mvg

Geplaatst:

everest is ook mogelijk maar heeft veel meer mogelijkheden dan CPU-z.

wat swuis ook zegt kan het ook wezen dat een van je sloten kapot zijn probeer dat eerst eens en kijk dan eens in CPU-z en maak als het nodig is een paar screenshots van alle tabbladen dan is het voor ons ook makkelijker om je vraag te beantwoorden als we al je gegevens (persoonlijke gegevens wordt door CPU-z niet getoond) van je pc zien.

maar probeer eerst wat swuis zegt dan weet je of je poortjes defect zijn is dit het geval dan kun je geen kaartjes er bij zetten of je moet hem laten repareren maar de kosten daarvan zijn geloof ik best wel hoog.

Geplaatst:
everest is ook mogelijk maar heeft veel meer mogelijkheden dan CPU-z.

wat swuis ook zegt kan het ook wezen dat een van je sloten kapot zijn probeer dat eerst eens en kijk dan eens in CPU-z en maak als het nodig is een paar screenshots van alle tabbladen dan is het voor ons ook makkelijker om je vraag te beantwoorden als we al je gegevens (persoonlijke gegevens wordt door CPU-z niet getoond) van je pc zien.

maar probeer eerst wat swuis zegt dan weet je of je poortjes defect zijn is dit het geval dan kun je geen kaartjes er bij zetten of je moet hem laten repareren maar de kosten daarvan zijn geloof ik best wel hoog.

indien er een slot kapot is, zou ik er geen kosten aan hangen, je kunt eens bij de verkoper kijken ofdat een 2gig latje in 1 slot ok is. Maar check eerst eens alles wat ik hierboven zei, en neem evt ook screenshots.. dan is dat makkelijker voor ons.

mvg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.