Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
De chipset driver kan onmogelijk de oorzaak zijn.

De oorzaak ligt ergens anders.

Mogelijk had je verkeerde raid-controllers genomen.

Raid-controller kan je alleen vinden op uw moederbord cd.

Je kan met herstelconsole doen als je in bezit ben van XP cd.

OK

zal ik doen, maar even het volgende:

Deze PC werkte al een hele tijd prima, doch mijn harde schijven raakten vol, waardoor ik het idee heb geopperd om op het moederbord een extra PCI sata controller te monteren, waaraan dan 2 extra harde schijven in Raid 0.

En daar is het dus allemaal beginnen fout gaan, ik neem aan dat je de harde schijven voor gegevens toch in raid mag zetten, dit hoeft toch niet noodzakelijk de boot drive te zijn?

Zit zeer verveeld met dit probleem, omdat in deze PC een videokaart zit die ik dringend nodig heb.

Vriendelijke groeten.

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm na de BIOS met de melding: bestand ontbreekt of is beschadigd: windows32/driver/pci.sys

Wanneer ik een XP CD-rom inleg krijg ik na het laden van de bestanden van Windows vanaf de CD rom gewoonweg een zwart scherm met een knipperende cursor, verder gaat het systeem momenteel niet.

Pffff wat is dit allemaal?

Groeten.

Geplaatst:
Ik de herstelconsole moet je dit opgeven:

Expand <CD-ROM DRIVE:>\i386\pci.sy_ c:\Winnt\System32\drivers /y

Het systeem komt niet eens zover, ik kan gewoon niks invoeren.

Geplaatst:
Het systeem komt niet eens zover, ik kan gewoon niks invoeren.

Vermoedelijk is het moederbord nu stuk, gezien er echt geen leve meer in te krijgen is. Heb wat gegoogled, en krijg hieromtrent dezelfde bemerkingen over: motherboard end of life.

Het installeren van de eerder genoemde chipset utility is hiervan de oorzaak aagezien het bord sindsdien niets meer doet.

Groeten.

Geplaatst: (aangepast)

Heb je die sata controller al terug uit de pc gehaald?

Zo niet doe dat dan eens en kijk dan of hij terug normaal opstart.

Voer wel eerst wat stegisoft zegt uit,dat reset namelijk je bios terug naar factory setings.

aangepast door Jean-Pierre
Geplaatst:
Ik de herstelconsole moet je dit opgeven:

Krijg als antwoord:

Kan het bestand niet uitpakken.

Vind ook niet de drive letter voor mijn CD-rom, om eens na te gaan waar betreffende bestand zich bevind.

Groeten.

Geplaatst:

Heb je toch zoals dit gedaan:

Expand D:\i386\pci.sy_ c:\Winnt\System32\drivers /y

waarvan d: --het station van cdrom of dvdrom is.

Geplaatst:

Heb je toch zoals dit gedaan:

Expand D:\i386\pci.sy_ c:\Winnt\System32\drivers /y

waarvan d: --het station van cdrom of dvdrom is.

Probleem is, dat ik na het opstarten met de Cd rom, uiteindelijk met een scherm terechtkom waar staat

C:/Windows

Als ik change directory wil uitvoeren, door cd.. te typen, komt hij gewoon terug in C:/Windows

Ik kan maar niet in de directory geraken van de Cd-rom, ook niet op D:/ of e:/ of welke drive letter dan ook.

Normaal moet bij CD.. toch de cursor naar C:/ gaan dacht ik, waar je dan de drive letter kan opzoeken van de CD rom waar de XP schijf inligt.

Ook zit ik met dat vervelende qwerty gedoe, alles wat ik typ moet ik veranderen, aangezien ik met een azerty toetsenbord zit.

De functie keyb be werkt trouwens ook niet in dit stadium.

Het moederbord is een asus p4c800 deluxe, met 487 processor, wat ik 2° hands heb gekocht en ik begin te vrezen dat er door overclocking één en ander beschadigd is, want toen de PC nog werkte, gingen de interne soundkaart, de interne LAN werkte en de Raid controller niet. Deze dingen moest ik in de Bois disabled zetten.

Nochtans heb ik een andere PC met identiek moederbord dewelke perfect en snel werkt, zonder strubbelingen.

Ik geef maar de info die ik heb, misschien helpt het jullie.

Groeten.

:-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.