Ga naar inhoud

Windows Explorer is blanco

Faziri

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem (zeg maar een groot probleem) met Windows Verkenner...

Gisteren heb ik in veilige modus met Piriform's Defraggler mijn C: gedefragmenteerd. D: wou ik ook doen, maar door mijn games die erop staan en de vele bestanden die erbij horen, heb ik de defragmentatie afgebroken, gereboot, mijn computer gebruikt en vandaag voort gedefragmenteerd in veilige modus, net na een update van Windows (die geen reboot vereiste). Nadat die dan eindelijk klaar was, heb ik weer gereboot naar normale modus en wou ik voortdoen, maar dan kreeg ik het volgende probleem: Verkenner geeft alleen een blanco scherm.

Het proces explorer.exe draait normaal, geeft geen foutmeldingen of niks, maar als ik Mijn Documenten, Mijn Computer of het configuratiescherm open, toont het geen inhoud. Het kader, de knoppen "vorige" en "volgende", de zoekbalk en dat trio knoppen rechtsboven ("sluiten" en zo) verschijnen, maar de "inhoud" (mappen, bestanden, schijven) blijft gewoon wit. Als ik het scherm dan probeer te sluiten, loopt explorer.exe vast, wordt het opnieuw gestart en blijft het hetzelfde. Mijn takenbalk en zo werken nog wel normaal en ik kan binnen andere programma's nog perfect navigeren (zoals de "opslaan als..." dialoog), maar de gewone verkenner geeft doodweg een blanco beeld.

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen? Ik heb enkele dagen geleden al die rommel van Microsoft Live, Microsoft SQL server en zo gedeïnstalleerd, maar niks dat echt een deel is van Windows (zoals .NET, NT, etc) en in de tussentijd werkte alles normaal. Ook heb ik AVG vervangen door Avast (antivirus), maar da's ook weer enkele dagen geleden en heeft ook nog geen problemen vertoond. Het is pas na de defragmentatie van die laatste beetjes op D: dat het is misgelopen: allemaal bestanden van spelletjes en een paar mappen uit mijn documenten (niet de Mijn Documenten die standaard aanwezig is, ik heb mijn eigen Mijn Documenten gecreëerd op D:). Het viel mij op dat de laatste beetjes erg lang duurden, maar dat komt waarschijnlijk omdat het wel enkele duizenden bestanden zijn.

Het mafste is dan nog dat, in veilige modus, alles doodnormaal werkt. Een scan met Avast, IOBit Security 360 (spy- en malware scanner)en IOBit Advanced SystemCare (systeemonderhoudsprogramma: defragmenteren, simpele malware- en trojanscanner, registeronerhoud, etc ) leverde niks op.

Kan iemand dit aub oplossen? Kan ik Windows Verkenner herinstalleren of moet ik een freeware vervangmiddel gebruiken? Zou een hestelpunt iets uithalen?

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien nog mogelijk in veilig modus herstelpunt terug zetten van voor de windows update.

Welke zaken ben ik dan eigenlijk kwijt? Gewoon alles dat aan mijn computer toegevoegd is sinds dat punt of alleen zaken die echt de kern van mijn computer zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost, de Windows update verpestte mijn explorer

Ben wel blij dat windows een herstelpunt maakt voordat een update wordt geïnstalleerd :)

KB973688: update for Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2 <-- niet installeren!

aangepast door Faziri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.