Ga naar inhoud

iemand surft mee op draadloos netwerk?

Drekes

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb de indruk dat er iemand meesurft op mijn draadloos netwerk.

Vandaag ik men internet gereset en volgens men telemeter zou ik al 78mb hebben gebruikt, terwijl alleen men moeder ff op netlog is geweest.

Is er een manier om te zien of er nog iemand op het netwerk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om deze

-d link dwl- g700 ap, airplus wireless access point

-d link des1005d 10/100 fast ethernet switch

deze zijn door de mensen van telenet geinstalleerd.

Ik heb nog eens gezocht naar de handleidingen maar we hebben een brand gehad niet zo lang geleden en ik denk dat de handleidingen mee opgegaan zijn in de brand. :(

het is beveiligd door een wep encryptie maar heb al gezien dat die gemakkelijk te kraken zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg ervoor dat je internet hebt via die draadloze router.

ga dan in je browser naar http://192.168.0.50

dan word je waarschijnlijk gevraag username en passwoord in te geven.

Als dit niet veranderd is, is username: admin en blanco passwoord denk ik. Indien het wel veranderd is moet je natuurlijk de juiste user en pass ingeven.

Zijn ze veranderd en weet je ze niet meer? => router volledig reset (knopje aan router blijven ingedrukt houden en dan is je wep ook weg en moet je router volledig opnieuw instellen, je kan dit vrij gemakkelijk via die htp://192.168.0.50 site;)

Als je dan op die site zit => zoek tabblad advanced en dan acces control. Dan kan je zelf aanduiden welke pc's op internet mogen via de router (adhv mac-adress).

Ik weet wel niet hoe het precies zit omdat ik over ander type router bezit maar ik hoop je toch een beetje op weg gezet te kunnen hebben;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende op elke pc die je toegang wil geven op je draadloze netwerk.

Open het opdrachtprompt en typ ipconfig/all.

Noteer de gegevens bij fysiek adres (mac adres) want die heb je nodig.

De url dat U gaf werkt niet voor mij, "de pagina werd geherinitialiseerd" staat er

Het is nochtans het juiste nummer.

Open je browser en typ 192.168.0.50 in het adresveld, druk enter.

Normaal krijg je nu een venster waar je de gebruikersnaam en een paswoord moet opgeven. Als je dit niet krijgt, maak dan een schermafbeelding (screenshot) van de foutmelding en voeg die als bijlage toe aan een volgend bericht.

Bij gebruikersnaam zet je admin , het paswoord laat je leeg en klik OK

Ga naar Home DHCP.

Als de DHCP server op enabled staat (standaard staat die op disabled), kan je met dhcp client table zien welke ip adressen er zijn verdeeld door je accespoint. Als er meer ip adressen zijn gegeven dan jij pc's hebt aanstaan, zit er een indringer op je netwerk.

Als de DHCP server op disabled staat, ga dan verder met de volgende stap.

Ga naar Advanced filters.

Selecteer de 2de optie: only allow mac adresses...

Voer nu de mac adressen in van de pc's die je op je netwerk wil toelaten en klik apply.

De MAC filter list toont dan een lijst van de ingevoerde mac adressen.

Ga dan naar Tools Admin en geef een eigen paswoord in om in te loggen op de configuratiepagina van je accesspoint. Klik apply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.