Ga naar inhoud

automatisch doelmap bij setup wijzigen

Aanbevolen berichten

Dit is niet echt een probleem maar zou vooral handiger zijn voor in de toekomst.

Ik heb harde schijf 330 gb met 3 partities. 1 windows 7, 1 voor xp en 1 voor program files en back-ups. (men heeft me nu eenmaal verteld dat je pc dan sneller zou lopen en dat je slecht 100 gb nodig hebt voor windows 7 goed te laten draaien.) Maar daar gaat het nu niet over.

Omdat mijn program files zich op die partitie bevinden zou het handig zijn om de standaard doelmap die de setup van eender welk programma kiest automatisch te veranderen van de c-schijf naar mijn partitie. Is dit mogelijk?

Ik heb al wat gegoogled maar nix gevonden...

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is en hoe dan?

Mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige programma moeten in c:\programma files gezet worden.

100 GB is meer dan ruim genoeg voor zoiets.

Je kan de meeste programma de installatie wijzigen in bijvoorbeeld: d:\naam van programma.

Maar er zijn ook programma die bijvoorbeeld d:\ installeert toch nog zeer veel bestanden in c:\ zetten.

Wilt je absoluut doen dan kan je zo doen:

Windows installeert standaard (by default) alle nieuwe programma's in C:\Program Files. Zelf houd ik mijn Windows-installatie zoveel mogelijk gescheiden van mijn programmatuur. Eén schijf voor het Windows besturingssysteem en één schijf (of partitie) voor de geïnstalleerde programma's. Het geeft mij nogal een probleem (nou ja, veel moeite) dat ik telkens de installatie folder moet wijzigen. Vandaar dat ik hieronder heb beschreven hoe je je default installatie directory kunt wijzigen (wel even een back-up van je registry maken):

1. Ga naar Start > Uitvoeren... en typ regedit of regedt32 gevolgd door <ENTER>
  2. Navigeer naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
  3. Zoek de key ProgramFilesDir die als default waarde C:\Program Files zal hebben
  4. Verander dit in de folder die je wilt. Ik heb het bv. verandert in D:\Program Files
  5. Start Windows opnieuw op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit geprobeerd maar kwam probleem tegen:

in windows 7 (64 bit) staat er een map program files en een map program files (x86). Dit heeft x te maken met architectuur van processor geloof ik.

In mijn registry staan dan ook 2 key's:

programfilesdir - standaard ingesteld op c:/program files(x86)

programfilesdir(x86) - standaard ingesteld op c:/program files (x86)

voor de duidelijkheid: beide key staan standaard ingesteld op prog files(x86).

Wanneer ik beide directory veranderde naar D:/program files(x86) en pc heropstarte werkte alles nog naar behoren behalve internet explorer. (google chrome werkte wel nog).

na wat zoeken vond ik dat wnr ik:

programfilesdir instelde op c:/...

en programfilesdir(x86) instelde op D:/

wel IE terug werkte. Maar bij installatie van een programma stonden prog files nog steeds default op mijn c partitie...

iemand een idee waar het mis gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie voor windows 7 --> 64 bits

ProgramFilesDir die als default waarde C:\Program Files

Je hebt daar ProgramFilesDir en ProgramFilesDir(x86)

De eerste = 64 bits

De tweede = 32 bits

Dus moet je zo doen

ProgramFilesDir = C:\Program Files

ProgramFilesDir(x86) = C:\Program Files(x86)

De letters C moet je dan wijzigen in de station of partitie letters die je wilt.

Bijvoorbeeld: D:\Program Files + D:\Program Files(x86)

Maar je moet in D: ook beiden mappen maken !!!!!

Zo moet je ook doen in de register als een map maken

CommonFiles

CommonFiles(x86)

CommonW6432Dir

ProgramW6432Dir

Daarna computer opstarten.

Doe je niet goed dan zal de computer crashen

Zoiets doe je in feite bij schone installatie en niet bij bestaande installatie want sommige programma zullen waarschijnlijk crashen.

Eerlijk gezegd weegt zoiets niet op tijdens de installatie c:\programma files\naam van bestand te wijzigen in d:\naam van bestand

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.