Ga naar inhoud

Windows wordt afgesloten bij opstarten

Gast RPJ

Aanbevolen berichten

Vorige week gaf mijn computer een foutmelding (wel nadat hij windows was opgestart) en toen heb ik mijn pc opnieuw opgestart...

sindsdien start hij windows niet meer op omdat er een fout optreed... zodra hij windows wil opstarten verschijnt de volgende melding tegen een blauwe achtergrond op mij scherm:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het probleem nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirus software en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit (controleer de configuratie v/d vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuuprogramma's zijn. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in Engels):

*** stop: 0x00000024 (0X00190203, 0X823A9B30, 0XC0000102, 0X00000000)

Wat moet ik doen? Als ik de computer opnieuw opstart (ook in veilige modus) dan krijg ik weer deze foutmelding dus hoe moet ik al deze handelingen verrichtten?:(:confused:

Hopelijk weet iemand wat ik moet doen, ik wil wel heeeeel graag mn bestanden behouden maar kan nu niet bij mn schijf komen omdat hij windows niet wil starten....:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het even opgezocht en kwam dit tegen. Het artikel is voor windows 2000 maar kan ook op xp voorkomen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl-nl;Q228888

Oorzaak

Dit probleem doet zich voor als er een probleem is met het bestand Ntfs.sys. Het bestand Ntfs.sys is het stuurprogrammabestand waarmee uw computer NTFS-partities kan lezen en ernaar kan schrijven. Ook een beschadiging in het NTFS-bestandssysteem, beschadigde delen van de vaste schijf of beschadigde SCSI- of IDE-stuurprogramma's kunnen de oorzaak van dit probleem zijn.

Oplossing:

1. steek de windows cd rom in je pc en start deze op via de cd

( Start de computer waarop stopfout 'stop 0x24' optreedt ) Zodra het dialoogvenster Welkom bij Setup wordt weergegeven, drukt u op F10 om de herstelconsole te starten.

2.Voer de volgende opdracht uit om de beschadigde NTFS-partitie te herstellen:

chkdsk stationsletter: /p

3.Typ exit om de herstelconsole te sluiten en de computer opnieuw op te starten.

normaal zou dit zo moeten werken. Laat gerust het resultaat weten

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar dan erger, ik doe m'n winxp disc erin wacht tot die opstart etc, druk op f10 en vervolgens wordt m'm scherm zwart en doet daarna helemaal niets meer, ik hoop dat je hier ook iets op hebt..

Mvg, Kevin.

probeer als het mogelijk eens met een andere cd/dvd drive.

misschien reageert de drive niet en blijft het scherm hierdoor zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook in het bezit van een dell pc en een laptop ( 1 van de vele pc's moet ik wel zeggen) maar het is vista dat het zo ***** maakt met de dell is niets mis, dit is de laatste jaren naar mijn idee juist zwaar verbeterd aan service en systemen ;)

maar ff terug op topic

heeft niemand u misschien een dvd speler te leen? of een externe??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik zit ook ng steeds met hetzelfde probleem met F10 werkt het idd bij mij ook niet....en hoe moet ik precies die opdracht chkdsk stationsletter: /P uitvoeren? want ik weet niet hoe en waar ik dit moet invoeren...ik doe de windowsxp cd erin en je komt in het welkomsmenu en dan is het kiezen om deze setup af te sluiten, windows te herstellen of om windows te installeren (herstellen werkt niet)...:(

wel alvast bedankt voor de hulp trouwns, maar ik zou er echt alles voor over hebben om mn bestanden terug te krijgen,(doe o.a. aan filmbewerking dus daar zit veel tijd/werk in) dus als iemand weet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook geprobeerd om mn gegevens over te zetten naar een andere schijf...

Ik heb een andere harde schijf (met windowsxp) in mn pc gedaan en geprobeerd om zo bij mn oude schijf te komen, wil ik deze verkennen of openen of kopiëren dan geeft hij deze melding :

"De schijf in station E is niet geformateerd. Wilt u de schijf nu formateren ja/nee ?" zal ik dan echt moeten formateren of is er een manier om bij mn bestanden te komen of ze te kopiëren zonder dat ik eerst format moet kiezen...?:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.