Ga naar inhoud

system32\rundll.exe verwijderd van USB-stick door Avast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Deze middag vond mijn Avast Free 4.8 een Trojan op mijn USB-stick. Ik klikte snel op verwijderen maar kom nu tot de constatatie dat ik mijn stick niet meer kan openen. Het bestand dat 'aangetast' was en ik verwijderd heb, was system32\rundll.exe .

Er was overigens nog een tweede bestand dat als virus gemeld werd: scene.exe . Dat heb ik niet verwijderd, maar in de viruskluis gestopt (kan ik eenvoudigweg terugzetten, denk ik, maar is dat de juiste beslissing?).

De log van mijn virusscanner geeft dit:

17/03/2010 11:49:32 SYSTEM 292 Sign of "Win32:Dropper-BSN [Trj]" has been found in "F:\system32\rundll.exe" file.

17/03/2010 12:07:07 Marcos 1068 Sign of "Win32:AutoRun-AHR [Wrm]" has been found in "F:\scene.exe" file.

Wat kan ik doen om mijn stick opnieuw te kunnen gebruiken? Je mag dit bestand blijkbaar niet verwijderen, was dit dan een false positive of kan het zijn dat het bestand aangetast was?

Anyway, ik heb mijn stick heel vaak nodig en zou het tof vinden mocht iemand mij kunnen helpen?

Gracias

Marcos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende.

Download een Ubuntu iso en brand deze op cd.

Start op van deze cd, selecteer eerst je taal en toetsenbordinstellingen en dan de optie "proberen zonder te installeren".

Plug je usb-stick in.

Ga dan naar de map C:\WINDOWS\system32.

Zoek het bestand rundll.exe of rundll32.exe en kopieer dit naar de map system32 op de usb stick.

Sluit Ubuntu af, verwijder de cd en de usb stick en herstart de pc.

Plug de usb stick in. Wat zegt hij nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Bedankt kweezie rabbit

Sorry, ik had niet direct tijd om er mij mee bezig te houden.

De truc met ubuntu werkte niet, maar plots werkte mijn stick wel weer. Eerst enkel op mijn vista-machine, daarna ook weer op de xp.

Ik versta er geen jota van. Maar goed, het werkt weer! Zalig Pasen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.