Ga naar inhoud

Websites blokkeren met b-box 2

rover

Aanbevolen berichten

Vroeger werkte ik met een draadloze router "Sitecom" en hier mee kon ik bepaalde websites blokkeren (voor de 3 kleinkinderen die draadloos op internet gingen met hun eigen laptop) zodat enkel mijn PC, met ethernetkabel, toegang kon krijgen tot deze websites.

Nu werk ik met de BBOX 2 van Belgacom en tracht deze websites ook te blokkeren.

Ik heb reeds vanalles toegepast maar ik vind nergens de oplossing, ook in de handleiding niet.

Ik krijg de melding "Hoostname Resolution Failed". Dit staat er 4 keer in omdat ik 4 verschillende laptops geselecteerd had.

Bij Belgacom kunnen ze me ook niet helpen.

Is er iemand die hier de werkwijze van kent?

post-17785-1417703976,4721_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Gezien ik met mijn vorige router soms geen draadlozeverbinding kon maken heb ik mij een andere router aangeschaft en het werd de b-box 2.

Ik werk inderdaad met vdsl.

Ik vermoed dat dit (tot op heden) niet mogelijk is om bepaalde websites te blokkeren.

Bedankt voor uw antwoord.

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows XP kan je dit bestand vinden onder C:\WINDOWS\system32\drivers\etc. Open daar het bestand hosts (het bestand is wel Read-only, je moet dit dus eerst even in de eigenschappen van het bestand wijzigen voordat je verder kan).

Open die bestand in kladblok en voeg volgende regel toe aan het bestand:

127.0.0.1 google.be

127.0.0.1 www.google.be

Indien je pakweg Google wilt blokkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Heb het bewuste bestand gevonden, meer er is een probleem:

Op mijn PC moeten die bewuste websites nog te openen zijn en dat is dan niet meer het geval.

Het is wel de bedoeling dat de "host" nog toegang heeft op de geblokkerde websites, dit was met de Sitecom geen probleem.

Ik vermoed dat dit met de b-box 2 niet mogelijk is en dat ik mij zal moeten neerleggen met de situatie en zelf een beetje toezicht houden (in zo verre dat dit mogelijk is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.