Ga naar inhoud

Vreemde netwerkproblemen

Dopey

Aanbevolen berichten

Ola!!

mijn router is kapot gegaan. Ik heb 2nieuwe gekochten, omdat hier geen draadloos internet in huis kan.

ik heb de modem aangesloten en verbonden aan mijn router. Nou verbind ik de woonkamer computer en die doet het gewoon. Met de andere kabel sluit ik de laptop aan en daar doet ie het niet. Geen verbindin whatsover. Hij herkent de kabel nog niet eens.

Sluit ik mijn macbook erop aan dan is er geen probleem.

Ga ik naar boven waar mijn Imac staat dan kan die niet op internet. Met diezelfde kabel sluit ik er mijn macbook er op aan en voila geen probleem!

Maar! als ik dan mijn macbook aansluit en mijn Imac ook dan kan ik wel mijn Imac verbinden met mijn Macbook. Dus er is niks met de kabel of de input.

Dus eindstand. Woonkamer computer doet het. Met de zelfde kabel doet de laptop het niet.

De imac maakt geen verbinding, maar mijn macbook die maakt overal in huis verbinding

Ohjah alles is gewoon met draad!

Alvast bedankt voor je hulp!

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je draadloos wilt dan moet je eerst zorgen dat de mac adres van imac is toegevoegd aan de router.

Je kan naar de router door uw browser te openen en in de adres dit te typen: 192.168.1.1 of 192.168.2.1 (soms is dat anders zie de handleiding van de router)

Bij wireless of geavanceerd moet je ook mac adres toevoegen.

Om de mac adres van imac te vragen kan je doen zoals hier is uitgelegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de oude router nog geinstalleerd is als ik 198.168.... intyp. Want dan wilt ie naar de startpagina gaan van de oude router gaan. Hoe verwijder ik dat dan...?

Ik heb dat adres ook bij de windows laptop geprobeerd mar daar doet ie het niet. Daar is geen router op geinstalleerd

en nee ik wil geen draadloos internet. Alles is gewoon met draad.

thanx

aangepast door Dopey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de meeste router begint met 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of bij andere merken hetzelfde IP adres voor alle router van die merk.

Ik zie dat je 2 router hebt.

Klopt dat?

Zo ja dan moet je de tweede router als access-point instellen.

Als IP adres geeft je dan als laatste cijfers 240

Dus als hoofdrouter als IP adres 192.168.1.1 is dan moet je de accesspoint als 192.168.1.240 instellen.

Gateaway naar de eerste router namelijk in dit voorbeeld 192.168.1.1

Sommige router is dat "acces-point" en bij andere moet je brigde naar de hoofdrouter. Niet alle router ondersteunen dat.

Wel moet je voor tweede router een ander naam geven dan de hoofdrouter.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het feit is dat ik mijn 2de router heb aangesloten. En ik kan met de kabel die aan de 2de router vast zit verbinding maken met mijn laptop.

maar ik kan nog steeds niet in mijn router komen op de 1ste Windows computer. Want daar wilt ie dan naar de instellingen gaan van de oude router (die kapot is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan je duidelijk zien hoe je in Vista internet kan hebben.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.