Ga naar inhoud

laptop van mijn zoon meld BOOTMGR is compressed en start niet meer op

elzetakkie

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Acer geeft de mogelijkheid om een restore te doen naar de fabrieksinstellingen zonder een recovery cd/dvd te gebruiken.

Ga naar het BIOS en kijk of de optie disk2disk copy aanstaat (enabled).

Herstart de pc en waar je normaal F2 drukt voor het BIOS druk je alt+F10 voor een restore naar de fabrieksinstellingen vanaf de verborgen recoverypartitie.

:bawling:het ding stond op d2d enabled ik herstartte 'm hield alt+F10 ingedrukt maar krijg tot 2 x toe weer de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart in een dos scherm :bawling:

nu las ik elders over disk utility dat dat de oplossing moet kunnen geven, maar die vind ik alleen maar voor Mac computers.

Ik ben nu de versie van unattended vista aan het in elkaar zetten, misschien dat 'ie die wil lezen? want met de cd waarop ik knoppix op gezet heb kom ik niet verder, 'k heb ook geen flauw benul wat ik daarmee verder moet doen, volgens zeggen moet hij de beschadiging in windows repareren en doet 'ie dat automatisch, maar vooralsnog helpt dit me niet verder.

---------- Post toegevoegd om 14:06 ---------- Vorige post was om 13:57 ----------

Indien je een probleem hebt met toetsen dan kan je achter a:> dit type keybbe ofwel keyb be

Dan wordt het azerty.

Doe wat Kweezie Wabbit voorstelt.

Dat lijkt mij het beste manier.

oei de 1e optie kende hij niet en na de 2e optie staat zijn toetsenbord nog verder door elkaar, de letter zitten nu ook op andere plaatsen:hmmmm2: kan ik dit weer ongedaan maken?

aangepast door elzetakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

:bawling:het ding stond op d2d enabled ik herstartte 'm hield alt+F10 ingedrukt maar krijg tot 2 x toe weer de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart in een dos scherm :bawling:

Dan was je niet snel genoeg.

Je moet alt + f10 indrukken op het ogenblik dat het acer logo verschijnt bij het opstarten. Dan gaat hij niet door tot aan de bootmgr maar begint onmiddellijk met de restore.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was je niet snel genoeg.

Je moet alt + f10 indrukken op het ogenblik dat het acer logo verschijnt bij het opstarten. Dan gaat hij niet door tot aan de bootmgr maar begint onmiddellijk met de restore.

dan ga ik proberen nog sneller te zijn :D

---------- Post toegevoegd om 14:26 ---------- Vorige post was om 14:20 ----------

nu blijft hij gillen en gaat niet opstarten, er staat een streepje in een dos scherm te knipperen, in hij blijft piepen totdat na een minuutje of 5 weer het scherm verschijnt met de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart in een dos scherm. Terwijl ik de alt+f10 nog ingedrukt heb.

echt hardnekkig dit ding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het nog eens.

Maar dan vanaf begin met twee vinger gelijktijdig op ALT+F10 blijven tokkelen.

Hopelijk dat het nu lukt.

tot 5 x toe vanaf dat ik de startknop in druk gelijk Alt+F10 vast gehouden, iedere keer foutmelding, momenteel houdt ik nog .... oeps ondanks dat ik de Alt+F10 ingedrukt hield kwam weer de melding BOOTMGR is compressed Press Ctrl+Alt+Del to restart in een dos scherm ....

zou ik de dvd met vista erin moeten leggen zodat hij daarvandaan gaat opstarten? ik ben net bijna klaar met het branden van de unattended versie, die toen ik 'm mountte gelijk hardnekkig mijn xp-pro versie wilde overschrijven. Dus werken doet dat ding ook. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je wel een probleem krijgen met installeren vanwege de verborgen partitie.

Want als je dat doet en windows start opnieuw dan zal de verborgen partitie in werking treden.

Dus moet je het systeem van backup zoals Kweezie Wabbit voorstelt ofwel moet je alle partitie verwijderen en met de dvd installeren.

Je kan eens proberen op uw manier maar ik verwacht problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt dus geen "schone" installatie op deze manier uitvoeren? mijn zoon had zijn data al op externe schijf gebackupped... dus het enige wat hij van mij vraagt is of ik zijn laptop weer tot "leven" kan krijgen. Nu kom ik echt niet verder als die foutmelding nadat de harde schijf gecomprimeerd werd.

grut, waar ben ik aan begonnen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps...... yes!!! hij gaat iig nu vanaf de unattended vista versie opstarten.... er komt meer leven in het ding PPPFFFffffftttt

---------- Post toegevoegd om 15:31 ---------- Vorige post was om 15:24 ----------

mocht het nou (ik hoooop het!!! ) zo zijn dat hij weer tot leven is gekomen, kan ik dan alsnog beginnen om het ding een schone installatie te geven zoals in het topic van John beschreven staat? Dat was ook een vraag van mijn zoon, eerst of ik het ding weer tot leven kon brengen en zo ja, of ik er eventueel xp van kon maken??? als dat niet kan dan een schone vista install.

Is het mogelijk om op deze van oorsprong vista laptop te voorzien van xp???

upgraden heb ik wel gedaan maar down niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.