Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben al een week van plan om een laptop te kopen.

En het is bijna zover.

Ik twijfel alleen nog even bij de processors...

cpu.png

(van de dell shop)

ik heb al wat gezocht op google, maar echt veel heeft dat niet geholpen.

De i3-350m en i5-430m is ongeveer hetzelfde, behalven dan dat de i5 een 'turbo boost' heeft. Maar ik denk niet dat me dat echt veel gaat uitmaken.

Ik twijfel nu vooral of ik die 50 euro meer zou doen voor de i3-350M

of de 330M zijn werk wel goed doet?

Ik heb een vaste pc met een 'amd athlon 64 x2 dual core 4000+ 2,1 ghz' die ik wel kan gebruiken voor games. (Zo'n grote gamer ben ik niet).

Dus eigenlijk moet hij niet zoveel doen. Maar ik heb wel graag dat hij voorruit gaat.

Ik heb eigenlijk echt geen idee wat die nieuwe intels kunnen.

Dus... eigenlijk, mijn vragen: is de i3-330M goed? is de i3-350M veel beter? zou ik best 50 euro meer betalen om het me achteraf niet te beklagen? Of kan ik beter naar de i5's kijken?

greetz,

FunyBoyke

(ps: ik ben vanplan hem morgen te bestellen, dus snelle hulp is welkom :tongue: xD )

Geplaatst:

Ik zou zeggen als 90 euro niet teveel is voor u neemt dan dat en dus i5.

Tussen i5 2,26 Ghz en i5 2,4 Ghz is niet zo'n groot verschil.

Daarbij moet je niet alleen naar de processor kijken maar ook naar de geheugen.

Kies voor 4 Gb als dat erbij is dan ben je zeker voor langer termijn.

Geplaatst:

is met 4gb ram ja,

90 euro op een prijs van 600 euro is wel redelijke 'brok' eigenlijk. allé ja, wel doenbaar, maar toch.

is i3 nogal zwak mss?

Geplaatst:

Waarvoor zou je de laptop gebruiken?

Turboboost maakt, in mijn ogen, wel een verschil. De i5 430M schakelt dan 1 core uit en laat de overige core tegen 2.53 GHz werken. Dit zal dus zeker een verschil maken in single thread software (dus software die zijn bewerkingen maar aan 1 core kan geven).

Maar nogmaals, de zaken waarvoor je, je laptop gaat gebruiken maken het de extra 90 euro waard of niet. Je kan immers altijd extra geld blijven betalen voor beter, het is de kunst om het product af te stellen op je behoefte.

Geplaatst:

nja, die vraag...

zoals ik zei, zal ik wrss games spelen op men vaste pc. Dus voor welke zware dingen heb je dan je laptop nodig... tjah.

Ik gebruik vaak photoshop, maar echt zwaar kan je dat nog niet noemen.

Ik zit mommenteel in men laatste jaar van het secundair onderwijs.

En ik ben van plan om verder te studeren, waarschijnlijk, in de richting van programmeren/applicatie ontwikkeling.

Dus de laptop zou liefst wel een jaar of 3-4 moeten meegaan.

Voor de rest ben ik gewoon van op men vaste pc (duo core 2,1 ghz met 2gb ram) te werken en zal zelf die goedkoopste i3 wel sneller gaan wrss.

Geplaatst:

Goh... dan is het puur persoonlijk. Stel voor jezelf een max bedrag vast zonder nog maar te denken aan die laptop ofzo, en vul dat dan in. Als 600 euro het bedrag is dan is een upgrade naar een andere CPU niet nodig. Als je 700 euro wilt geven kun je idd een i5 430M nemen.

Zie je een verschil? Natuurlijk, en volgens mij ligt die mooi evenredig met de prijs. De vraag voor je eigen is dus puur 'Wat wil ik aan een laptop betalen?' Je zal immers altijd beter vinden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.