Ga naar inhoud

Welke grafische kaart?

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een nieuwe pc aankopen. Intel core I5 processor 750 - Deze pc moet het 3d tekenprogramma "Solid Works" kunnen draaien. Voldoet een standaard grafische kaart NVIDIA GetForce GT 230? Is het beter een zwaarder type of een speciaal 3D type zoals NVIDIA Quadro FX580 512 MB? Draaien dan de andere standaard programma's even goed en zeker even snel?

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quadro is de reeks van Nvidea waar de chips selecteert die aan vele malen zwaardere criteria moeten voldoen tov de Gforce serie. Als je echt professioneel met grafisch werk bezig bent is dat het overwegen waard (beter betrouwbaar enzo) maar anders niet.

Zelf gebruik ik Solid Edge (lijkt op Solid Works als ik zo snel even zie) en dat draait makkelijk op mijn laptop zijn Quadro NVS 160M.

Als ik echter een kaart zou kiezen die bij de i5 750 past dan zou ik voor een ATI 5770 of ATI 5830 gaan. Als je perse Nvidea wil dan zou ik een GTX275 aanraden.

Professionele kaarten weet ik onvoldoende van om die daadwerkelijk aan te raden, misschien heeft iemand anders daar wel ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: De versie 2010 ondersteund windows 7

Versie 2009 of lager ondersteunen Vista en XP zowel 64 bits als 32 bits.

Zoals ik verwacht hebt je minimaal 6 Gb geheugen nodig om vlot te werken.

Het is mij niet duidelijk of i5 wordt ondersteund wel i7 zie deze artikel

Je kan beter FX serie nemen NVIDIA Quadro FX580 512 MB

Dit kan je hier zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een bijkomende vraag

Ik wil een snelle pc voor internet,mail, office, fotobewerking, een beetje 3D tekenen, gaming. Grafische kaart zal waarschijnlijk een ATI 5770 worden. Maar welke processor? Intel Core I5-650, I5-660, I5-750 of I7-860?

Jan.

aangepast door jan peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa dat vind ik weer niet. i5 750 heeft geen hyperthreading. 3D-software toch al zeer goed overweg kan met multithreading zijn 8 virtuele cores toch beter dan 4 effectieve cores.

Bij cinebench 10 (op standaard snelheid) komt de i5 750 op ongeveer 11300 punten. Mijn i7 860 op standaard geeft er 16254. Dat vind ik dan toch weer een groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel waar. Maar reken ook dat de 860 +- 100 euro meer kost, persoonlijk zou ik het ervoor overhebben, maar voor fotobewerking en 3D tekenen speelt geheugen een grotere rol. Maar als je het geld ervoor over hebt, dan kan die extra performance natuurlijk geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.