Ga naar inhoud

ADSL modem/router met 8 RJ45 poorten ?

bart_r

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een ADSL modem/router voor Belgacom Internet Go met een 8-tal RJ45 poorten, zodat ik internet via mijn patch kast in de garage naar alle kamers kan doorverbinden.

Momenteel heb ik de Philips modem van Belgacom met 4 poorten.

Ik vond een modem van Netgear ProSafe DGFV338,

Bijvoorbeeld bij het computerwinkeltje :Netgear ProSafe DGFV338 Wireless ADSL Modem - VPN Firewall Router: alle info. Bestel bij het Computerwinkeltje!

Zou ik deze als modem/router kunnen gebruiken voor Belgacom ADSL ?

Andere modems met 8 poorten zijn uiteraard ook welkom, maar dit is de enige die ik tot dusver gevonden heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilt je alle computer / laptop met netwerkkabel verbinden?

Dus geen draadloos?

Inderdaad alles via kabelverbindingen. Draadloos is niet echt nodig.

Een switch is inderdaad aan andere mogelijkheid, maar ik heb de indruk dat mijn huidige Philips router af en toe problemen geeft, dus daarom dat ik er liever ook direct een geintegreerde ADSL modem zou bijnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je een switch kopen met 8 poorten zoals deze. (ze hebben ook 16 poorten maar dan kan je misschien beter 2 van 8 poorten nemen om minder netwerkkabels te gebruiken)

Het is een gigabyte versie dus 1000 Mbps en dus klaar voor de toekomst.

Neemt je alleen switch dan is het echt nodig om een firewall te installeren op ieder computer en liefst van de betere soort die ook netwerk in het oog houdt.

In dit geval van modem met UTP Cat5e of Cat6 netwerkkabel aansluiten. Je mag ook crosover nemen van modem naar switch maar dat is niet meer nodig bij de huidige versie

Maar om toch wel wat veiliger te houden zou ik zo opteren:

Draadloos router zoals deze die eveneens Gygabyte lan heeft met 300 Mbps draadloos en ook geschikt voor later.

De draadloos verbinding kan je uitschakelen doch het is handig als je later toch draadloos wilt.

Dus van modem naar draadloos router naar switch.

Met de toestellen die ik voorstel hebt je een heel snelle verbinding met internet en met elkaar.

Het maakt niet uit welke lan-netwerkkaart je hebt.

Maar de meest kunnen ook 1 Gb aan doch minstens 100 Mb

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.