Ga naar inhoud

Intel i7 930

Aanbevolen berichten

Het zal waarschijnlijk 2x WD Caviar Green WD10EARS (WD10EARS) Harddisk worden. Ik vind de prijs van 2 TB 64MB nog erg gortig. Ik zelf heb een hekel aan het maken, en werken met partities, je beperkt de capaciteit van een HD behoorlijk. Je mag volgens mij een partitie maar voor 80% benutten, dus als je bijv 3 partities maakt, verlies je behoorlijk veel opslag capaciteit, gezien over het totaal van de HD?

Wel heb ik eerst steeds gedacht dat de Intel i7 930 processor te licht zou zijn, daar ik eigenlijk aan de Intel® Core i7-960 (Bulk, Tray, "Bloomfield") zat te denken. Toch lees je veel positieve ervaringen over de Intel i7 930 processor? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klopt, sterker nog de I7 920 zou nog net iets beter zijn (lagere prijs) als je aan overclocken doet, de hele I7 reeks tot 965 is dezelfde cpu met telkens een iets hogere kloksnelheid maar ze kunnen allemaal 4Ghz halen, als je er dus niet voor terug schrikt om te overclocken ben je het best af met de I7 920 voor Socket 1366 of de I7 860 voor 1156. Deze laatste socket heeft wel minder toekomst dan de 1366.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Ja kan schrijven tot het bijna vol is.

Alleen bij c:\ kan je niet zover gaan.

Maar met nog 1 Gb over kan je nog altijd in c:\ verder doen.

Zelf heb als ik veel hier op de topic ben nog maar 0,7 Gb over in C:\ en dan nog ben ik niet plat.

Trouwens mijn c:\ schijf is amper 10 Gb groot en weliswaar XP op.

Normaal gezien wordt swap geheugen van de harddisk gebruikt om te werken samen met de geheugen van videokaart en geheugen zelf.

Maar bij printen wordt ook de vrije ruimte gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Ja kan schrijven tot het bijna vol is.

Alleen bij c:\ kan je niet zover gaan.

Maar met nog 1 Gb over kan je nog altijd in c:\ verder doen.

Zelf heb als ik veel hier op de topic ben nog maar 0,7 Gb over in C:\ en dan nog ben ik niet plat.

Trouwens mijn c:\ schijf is amper 10 Gb groot en weliswaar XP op.

Normaal gezien wordt swap geheugen van de harddisk gebruikt om te werken samen met de geheugen van videokaart en geheugen zelf.

Maar bij printen wordt ook de vrije ruimte gebruikt.

Dank voor alle uitleg,

Ik zal nu ik alles beter begrijp, mijn computer- samensteller vragen voor de Western Digital Caviar RE4-GP 2 TB S-ATA II Harddisk (64MB)

Ik zal dan ook gebruik maken van;

c:\ voor windows

d:\ voor software

x:\ (andere partitie) voor de eigenlijke data.

Bedoel je met eigenlijke data, Mijn Documenten, video bestanden opslag enz?

Ook wil ik Windows 7.0 64 bit aanschaffen, met de hoop dat alle programmas blijven werken.

Ik heb vernomen dat MS Office-2010 64 bit in juni-2010 uitkomt, dus wacht ik even met aanschaffen. Hopelijk kan ik dan de de oude MS Office 2007 versie overschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Office 2007 bevat op cd 32 en 64 bits.

Als Office ziet dat je Windows 64 bits hebt dan zal het ook 64 bits installeren.

Zelf heb ik office 2007 geinstalleerd in windows ultimate 64 bits.

Als Office 2010 uitkomt dan kan je beter eerst de oude verwijderen en dan de nieuwe versie installeren anders hebt je 2 versie op uw pc.

Met data bedoeld ik inderdaad documenten, MP3, films enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Office 2007 bevat op cd 32 en 64 bits.

Als Office ziet dat je Windows 64 bits hebt dan zal het ook 64 bits installeren.

Zelf heb ik office 2007 geinstalleerd in windows ultimate 64 bits.

Als Office 2010 uitkomt dan kan je beter eerst de oude verwijderen en dan de nieuwe versie installeren anders hebt je 2 versie op uw pc.

Met data bedoeld ik inderdaad documenten, MP3, films enz.

Hartelijk dank voor de, voor mij zeer nuttige PC Help informatie. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de Core i7 reeks is uitstekend.

Toch enkele opmerkingen,

Het geheugen van een i7 9xx processor staat opgesteld in een driedubbele modus, dus zal het 3 of 6 gigabyte worden. Aangezien je aan videobewerking doet, zou ik zeker voor 6 gigabyte opteren, en als het kan zelfs 12.

6 Gigabyte

12 Gigabyte

Het moederbord is zeker geen slechte keus, maar misschien zou je USB 3 en SATA 3 wel eens nodig kunnen hebben. Hier een bordje van Gigabyte die over beide functies beschikt.

Grafische kaart zou ik niet nemen, Nvidia zit momenteel niet zo goed, een ATi Radeon HD5750 is een betere keuze. (Speciale versie, met Arctic Cooling, heel goed en zeer stil)

Kast is natuurlijk persoonlijke keuze, als voeding zou ik toch ietsje meer nemen, je weet nooit. De Nexus RX-6300 is een zeer goede keuze.

De koeling is goed, maar niet optimaal voor z'n prijs. De Scythe Mugen 2 Rev. B is een veel betere keus. En als je dan per se LED wilt kan je er een andere fan op zetten.

@ Mods, kunnen jullie even verplaatsen naar Aan en Verkoopadvies ? Thx. :)

Forum;

We gaan we de onderdelen van de nieuwe pc met CPU i7-930 bestellen, toch zit ik nog in twijfel het belangrijke moederbord, zeker met oog op de toekomst.

. Asus P6T is een intel bord en daarom een goede keuze. maar ik lees ergens dat er een probleem is met drivers voor Windows-7? Klopt dit?

. Gigabyte Club 3D HD5750 schijnt eigenlijk een AMD bord te zijn... en misschien minder geschikt voor een intel i7 CPU?

. Je schrijft USB 3 en SATA 3 kan later misschien belangrijk zijn, graag even waarom svp? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.