Ga naar inhoud

Intel i7 930

Aanbevolen berichten

AMD heeft ATI in 2006 overgenomen, dat wil niet zeggen dat hun grafische kaarten niet goed werken met Intel processors, dat zou hun markt zowieso al sterk in perken. AMD/ATI grafische kaarten werken dus perfect met Intel processors.

Asus P6T heeft inderdaad problemen, vaak is een Bios update de oplossing maar als je het risico niet wilt lopen kan je altijd eens kijken voor iets anders.

USB 3 en SATA 3 zijn vele malen sneller (MB/s) in het overzetten van data. Op dit moment is het echter zo dat veel randapparatuur geen USB 3 ondersteunt en dus niet de volle snelheid zal benutten, dit zal daarin tegen wel snel gaan veranderen. SATA 3 is al zo goed als standaard voor iedereen en werkt ook sneller met data dan zijn voorgangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

SATA3 word meestal SATA600 genoemd dus op het internet ga je dat laatste het meeste tegenkomen.

USB3.0 is zeer handig vind ik persoonlijk. Men voorspelt dat 2011 het jaar gaat worden waarin USB3.0 gaat doorbreken. SATA600 is redelijk rudimentair op korte termijn. Enkel als je SSD's gaat gebruiken zal dat handig zijn de komende jaren.

Maar ze komen in paar, nooit apart.

Dit zijn momenteel de enige socket 1366 X58 Moederborden met USB3.0 (de gemiddelde prijzen zijn die van belgië).

Vergelijking sata2/sata300 met sata3/sata600:

Snelheid van sata2/sata300: 3 Gbit/s

Snelheid van sata3/sata600: 6 Gbit/s

Vergelijking USB2.0 met USB3.0:

USB2.0: 480Mbit/s

USB3.0: 4Gbit/s

Deze zijn de maximale snelheden. Bij de USB verbinding zit men wel degelijk al boven de 480Mbit/s dus USB3.0 wordt al benut. Bij Sata is dat anders. Er is op dit moment nog maar 1 stuk hardware op de markt dat daadwerkelijk de 3Gbit/s overschrijd (de Crucial SSD). Een snelheid van 3Gbit/s voor een SSD is op dit moment nog zeer hoog. SSD's zijn op dit moment ook de meest snelle stukken hardware voor opslag.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Forum, voor vanavond wil ik toch nog even u mening, daar u ASUS P6T minder geschikt vind.

Ik lees op Internet best getest moederbord voor i7 930:

MSI X58 Platinum, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, CrossFireX, 2xPCI-Ex(2.0)x16.

Tip van redactie:

Gigabyte GA-Ex58 DS4.

Verder staat, heel goed is:

ASRock X58 Deluxe (Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX).

Omdat het een moeilijke beslissing is, gelieve u keuze svp?

aangepast door james48
Heb geen reactie gekregen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus heeft de makkelijkste moederborden om te overclocken, maar eender welke x58 van degelijke merken zoals MSI, Asus, Gigabyte zijn goed, andere merken zijn dat ook, maar die laatste drie en dan vooral gigabyte en asus springen eruit. Zelf zou ik gaan voor gigabyte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.