Ga naar inhoud

Verbinding maken met WiFi

janlaga

Aanbevolen berichten

Heb Windows XP service pack 3 op HP-pc (Pavillion a330). Ik wil deze pc verbinden met een draadloos netwerk waaraan reeds 2 andere pc's (ook in mijn huis) draadloos verbonden zijn. Sinds ik van Belgacom ADSL naar VDSL ben omgeschakeld lukt me dit niet meer op die ene PC. PC ziet netwerk op volle sterkte (correcte SSID) maar als ik wil verbinden lukt dit niet; hij vraagt me niet eens de WEP-key. Toen ik nog een ADSL had met andere router, was er geen probleem. Huidige router is: B-box2 van Belgacom. Ontvanger op pc is Santis WLAN USB adapter van Siemens.

Heb reeds van alles geprobeerd (laatste versies driver, updates, herinstalleren driver, instellingen, kanalen ... ) Het lukt me niet.

De andere pc's die wel werken hebben windows Vista en Windows 7 en recentere adaptoren.

Ik krijg de melding: PC kan geen verbinding maken.

Moet ik een andere adapter kopen of is Windows XP niet meer recent genoeg ? of ligt het aan een instelling ? :stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooreerst kan ik maar op dat scherm vanuit de bewuste pc als ik een verbinding heb met de router. Ik heb die met een (lange) draad kunnen leggen. Scherm ziet er helemaal anders uit bij Belgacom b-box2. Uw suggestie werkt niet.

Ik kan enkel met de andere pc's werken als ik onder de 'wireless' instellingen de MAC filter 'disable'.

Bij andere pc's en ook bij ipod's van mijn kinderen lukt alles in een oogwenk. Ook bij mijn I-phone en bij een apple computer van een vriend die daar net langskwam: allen zijn ze op mijn wireless netwerk in 1,2,3. De apple laptop naast de bewuste onwelwillende pc heeft vlot bereik.

Toch bedankt voor uw suggestie.

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.