Ga naar inhoud

formateren laptop medion md98300

daddy

Aanbevolen berichten

Mijn zoon had een spelletje verwijderd en we geraakte niet meer op internet omdat de drivers mee weg waren, na het proberen met de meegeleverd applicatie cd konden we de fout niet herstellen, dan maar de recovery cd en vista opnieuw installeren tot zover alles ok, alles werkt terug maar deze vista heeft zich bij op de c schijf gezet en alle documenten ed... kunnen we niet meer aan. Dus dacht van de c schijf volledig te formateren en terug vista installeren met de recovery cd.

Hoe kan ik deze laptop formateren? ik geraak in de bios maar daar staat geen link om te formateren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren doe je niet via de bios. Daarvoor moet je de cd-rom van windows gebruiken, in jou geval een recovery cd.

Als ik je goed begrijp staat Vista er nu twee keer op? Als je zeker bent dat je wil formatteren kan je best eerst de harde schijf volledig leeg maken en dan kiezen voor een recovery. Heb je een backup van je documenten? Als je er geen hebt maak er dan een voor je begint te formatteren.

Je zegt dat je niet meer aan je documenten kan; krijg je foutmeldingen of vind je gewoon de mappen niet meer terug?

Om je harde schijf te wissen kan je Gparted gebruiken.

Browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NFTS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Daarna de laptop opnieuw opstarten met je recovery cd.

Daarna gewoon de instructies volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jurgen voor de reactie, ik ga het zo eerst proberen, en laat later wel een reactie of het is gelukt.

Ik kon de mappen niet terug vinden omdat die onder de eerste versie van vista stond, ondertussen heb ik die gevonden maar mijn schijf is wel vol met die twee versie erop, daarom ga de volledige schijf eens formateren en met een lege schijf beginnen, alle documenten had ik al wel een back up van. bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.