Ga naar inhoud

mem test

arshloch

Aanbevolen berichten

Yo,

Ben hier vrij nieuw op de forum dus ik hoop dat ik op de juiste plaats gepost heb:-)

De laatste tijd heb ik het nogal vaak meegemaakt dat mijn pc vastloopt tijdens het opstarten en ook heel vaak zo'n blauwe scherm krijg zowel in xp als in windows 7 dus ben ik op internet beginnen zoeken, rondgelezen enzo, en ik heb de ultimate boot disc gedownload, gebrand, en heb m'n memory nagekeken. Met de memtest86+ 1.7 gaf hij meer dan 2 MILJOEN!!! errors, is dit mogelijk?? met de andere memtest liep hij zelfs vast tijdens het scannen/testen maar gaf hij maar maximum 13 errors. Nu omdat ik ram geheugen toch niet zo goedkoop vindt en geen andere onderdelen of andere pc heb om op te testen wou ik toch eerst even jullie mening horen. Wat de bios betreft heb ik helemaal niets aan verandert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat heb je van pc? Laptop of desktop? Zelf samengesteld of merkpc?

Kan je de foutmelding(en) van de blauwe schermen hier plaatsen?

Graag de volledige tekst met de foutcode.

Voer ook het volgende uit, dan weten we gelijk welke hardware er in de pc zit.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad voor de videokaart drivers van windows 7 gebruikt, ook voor mijn muis en geluidskaart. Maar dit probleem had ik helemaal hetzelfde met windows xp home ook. Het is een gewone desktop pc, dat oorspronkelijk een siemens pc was maar de moederbord/harde schijf/ ramgeheugen/grafische kaart en voeding heb ik zelf vervangen en met alles wat er nu in zit heeft hij toch wel een tijdje(zeker half jaar ong) nog normaal gewerkt zonder blauwe schermen en vast lopen. Wat de blauwe schermen betreft was het bijna altijd een andere melding maar kan ze er momenteel echt niet opzetten.

mijnpc.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noteer dan de foutmelding bij het volgende blue screen en zet die in een volgend bericht.

Bij een normale opstart geeft een pc 1 kort piepje.

Heeft jou pc een afwijkend 'piepgedrag' ? Geen piep of meer piepjes? Lang of kort?

Als jou pc meeer dan 1 korte piep geeft, kan je dan deze piepjes noteren (vb lang kort kort) en in een volgend bericht zetten? Dit kan ook een aanwijzing geven in welke richting we moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist zo'n blauw scherm weer gehad, maar hij telt af en start opnieuw op, heb niets nuttigs kunnen zien/lezen... hij piept altyd kort 4 keer maar de laatste keer ietsje anders dan de eerste drie keer en als ik m'n usb apparaten eruit trek dan piept hij helemaal niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de stopcode te kunnen lezen moet je Opstart-Herstelinstellingen even aanpassen.

Ga naar Start-Configuratiescherm-Systeem en Beveiliging-Systeem.

Daar klik je in de linker kolom op Geavanceerde systeeminstellingen.

In het kader dat nu opent selecteer je het tabje Geavanceerd,daar klik je op instellingen bij Herstart-systeeminstellingen.

Haal nu het vinkje weg bij Computer opnieuw opstarten en bevestig dit met toepassen en vervolgens Ok.

Als je nu nog een BSOD krijgt zal dit blijven staan en kun je de stopcode noteren en dit in uw volgende bericht melden.

Noteer wel de ganse code met de eventuele meldingen en bestanden die de fout veroorzaken.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de stopcode te kunnen lezen moet je Opstart-Herstelinstellingen even aanpassen.

Ga naar Start-Configuratiescherm-Systeem en Beveiliging-Systeem.

Daar klik je in de linker kolom op Geavanceerde systeeminstellingen.

In het kader dat nu opent selecteer je het tabje Geavanceerd,daar klik je op instellingen bij Herstart-systeeminstellingen.

Haal nu het vinkje weg bij Computer opnieuw opstarten en bevestig dit met toepassen en vervolgens Ok.

Als je nu nog een BSOD krijgt zal dit blijven staan en kun je de stopcode noteren en dit in uw volgende bericht melden.

Noteer wel de ganse code met de eventuele meldingen en bestanden die de fout veroorzaken.;-)

Heb dit nu al kunnen doen, zodra ik weer een blauw scherm krijg zal ik dit posten dan! bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wachten eerst af welke BSOD u krijgt.

Maar ondertussen kan je dit eens doen want je hebt een moederbord met veel sub-modellen.

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.