Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb o.a. een Acer Aspire 1640Z

Het toetsenbord en het touchpad werken helemaal niet, dus gebruik ik deze laptop al geruime tijd alleen aan mijn bureau met een usb toetsenbord en een usb muis. Verder werkt alles.

Wanneer ik in veilige modus (F8) opstart, werkt het gewone toetsenbord en het touchpad perfect zonder haperen en heb ik geen usb nodig.

Maar dan heb ik natuurlijk geen internet en geen printer.

Het lijkt me niet logisch dat vervanging van toetsenbord en touchpad het probleem oplossen.

Wie heeft een idee wat de oorzzak is ik heb Windows al nieuw geinstalleerd en de drivers van Acer opgehaald.

Geplaatst: (aangepast)

Ja inderdaad, wanneer de batterij eruit is en vers opgestart, is het toetsenbord te gebruiken en ook het touchpad....!

Bedankt kweezie wabbit , weer een stapje verder, nu de oorzaak nog. Denk je dat een nieuwe batterij het hele probleem oplost? en dat te lage

batterijspanning de oorzaak is geweest?

aangepast door mhxadato
Geplaatst: (aangepast)

Mijn eurocent viel direct omdat ik onlangs net hetzelfde heb meegemaakt bij de laptop van een vriendin van mijn dochter. Anderhalve dag heb ik gezocht naar de oorzaak en het bleek een defecte batterij te zijn.

Nieuwe batterij is de enige oplossing als je niet permanent op netstroom wil zitten.

De oorzaak van het fenomeen zit in het opstarten van de "batterijmeter" voor het systeemvak.

Doordat hij geen uitlezing kan doen van de batterij, blijft hij continu proberen op te starten waardoor er andere services niet worden opgestart en drivers (zoals keyboard en touchpad) niet geladen worden.

aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

Dit probleem heb ik al meer dan een jaar.

Het eerste laptopreparatiebedrijf zei dat het moederbord stuk was, nadat ik de reparatie te duur vond en liever een nieuwe kocht, heeft hij de stekkertjes losgetrokken omdat ik usb ging werken.

Een half jaar later een ander laptopreparatiegedrijf deelde mede dat ze het gevonden hadden en heeft de stekkertjes er weer in gestopt. Dus was ik nog niets verder.

En het laatste laptopreparatiebedrijf stelde voor om toets en touchpad te vernieuwen en dat heb ik maar niet gedaan omdat alles in veilige modus wel goed werkte.

Zeer bedankt voor de oplossing...

en een groet Max

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.