Ga naar inhoud

Problemen na format C

ameya

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen misschien al gelezen hebben in het topic "Bestrijding spyware en virussen" heb ik dus mijn hele pc moeten formatteren.

Nu heb ik dus al een paar problemen.

1) Ik moest 63 windowsupdates binnenhalen en ééntje wil er niet geïnstalleerd worden:

KB951847: Microsoft Net Framework 3,5 Service Pack 1 en .Net Framework 3,5 Family update

Hij staat dus in de geschiedenislijst van windows updates als "mislukt".

Hoe krijg ik die er toch op?

2) Ik had backups van mijn bestanden (documenten en foto's vooral) gemaakt met het backupcentrum van Vista Home Premium zelf.

Ik zie wel dat er een knop is: "Bestanden terugzetten" maar kan ik daar zomaar zonder meer op klikken en waar belanden die bestanden dan? Worden die allemaal op het bureaublad gezet? Hoe krijg ik die dan in de juiste mappen op de C-schijf?

Ik ben een beetje bang voor een complete bestandenchaos namelijk. Moet ik ook nog een programma downloaden om bestanden te unzippen of gebeurt dat automatisch?

Als jullie me hier al mee op weg zouden kunnen helpen zouden jullie me al een enorme dienst bewijzen. Het is zo een rompslomp om die pc weer helemaal goed te krijgen.:sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt stegisoft die windowsupdate staat er nu correct op;-):-):-)

Voor die backups zit ik met het probleem dat dit allemaal zip bestanden zijn en ik dus niet kan zien welke map wat bevat.

Hoe kan ik toch zien wat erin zit en selecteren wat ik wil terugzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopiëren naar hard disk lukt niet. Er staat geen optie: kopiëren naar.

Ik kan enkel kopiëren en plakken.

Maar ik laat nu alles op die externe schijf staan. Mijn vriend had gelukkig ook nog eens alle foto's gewoon gekopiëerd naar de schijf, handmatig dus, niet via backupcentrum en die kunnen we dus wel naar de harddisk halen.

Die backups van Windows vind ik eigenlijk zo goed als waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een probleem bij herinstallatie van mijn printer.

-Ik koppel mijn printer eerst af

-Ik verwijder eventueel aanwezig stuurprogramma van de printer in config.scherm

-Herstart pc

-Installeer software via cd

-Ik sluit nu printer aan en zet ook stroom aan.

Gevolg: Er komt een melding dat het apparaat niet wordt gedecteerd en ik het moet aansluiten. Maar dat is dus wel degelijk aangesloten.

Dan staat er dat de wizard hardware configureren moet gesloten worden maar die komt niet en ik kan ook geen testpagina afdrukken.

De software wordt echter wel geïnstalleerd.

Ik heb dan via configuratiescherm, printer. Rechts klik op de printer. Ik probeer daar testpagina af te drukken maar ik krijg de foutmelding:

Afdrukken van bestanden

Naam van het uitvoerbestand:

Dus ik moet nu plots een naam geven aan iets dat ik wil afdrukken?

Ook als ik een pagina van het internet probeer af te drukken komt die melding?

Wat is hier allemaal aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopiëren naar hard disk lukt niet. Er staat geen optie: kopiëren naar.

Ik kan enkel kopiëren en plakken.

Maar ik laat nu alles op die externe schijf staan. Mijn vriend had gelukkig ook nog eens alle foto's gewoon gekopiëerd naar de schijf, handmatig dus, niet via backupcentrum en die kunnen we dus wel naar de harddisk halen.

Die backups van Windows vind ik eigenlijk zo goed als waardeloos.

Een backup kan je normaal terugzetten met de tool of programma waarmee hij is aangemaakt.

Ofwel worden de bestanden terggeplaatst op de oorspronkelijke lokatie, ofwel kan je zelf aangeven waar de bestanden moeten geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op de printer met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab geavanceerd

Klik bij stuurprogramma op nieuw en ga naar de map waar de driver staat.

Windows zal de driver herkennen tenminste als je de juiste driver hebt.

In Apparaatbeheer staat de printer totaal niet vermeld. Als ik het stuurprogramma via cd installeer blijft hij zeggen dat de printer niet aanstaat of niet is aangesloten.

Ook de oplossing die jij voorstelt lukt niet. Testpagina wil niet afdrukken. Apparaat is niet herkend door pc. Het staat wel zichtbaar in configuratiescherm met een v-teken erop maar de printer print dus niet.

Is de poort LPT1?

Als ik in stuurprogramma op nieuw klik dan moet ik kiezen uit een lijst met printers. Daar staat wel een Samsung tussen maar niet de juiste serie. (1640 series) Enkel een 1650 serie. Welke moet ik dan kiezen.

Ik begrijp niet hoe ik daarmee in de map drivers terechtkom want die zit toch in Apparaatbeheer?

Pfffffffffffff wat een soep om een printer te installeren. Ik snap echt niet dat hij niet gedetecteerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan echt niemand me helpen. Ik heb namelijk mijn printer hard nodig en krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik heb al eens geprobeerd alle usb-controllers te wissen in apparaatbeheer. Daar staat dus 1 onbekend apparaat tussen (mijn printer). Daarna heb ik opnieuw opgestart en werden automatisch alle usb-apparaten terug opgespoord en in werking gezet maar voor de printer kwam weer de foutmelding: onbekend usb-apparaat. Er staat dan dat het stuurprogramma ontbreekt.

Als ik dan het stuurprogramma installeer met cd geeft hij volgende foutmelding tijdens de setup:

Het apparaat is niet aangesloten of de stroom is uitgeschakeld. Sluit het apparaat aan en schakel de stroom in. Klik vervolgens op Ja.

Als u de installatie wil uitvoeren zonder dat het apparaat is aangesloten. Klikt u op Neen.

Maar de printer is dus wel degelijk aangesloten en staat aan.

Ja klikken lukt niet. Hij blijft zeggen dat printer niet is aangesloten.

Neen klikken lukt wel. Software wordt geïnstalleerd maar afdrukken werkt niet en printer blijft onbekend.

Dit probleem maakt me echt gek.:sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.