Ga naar inhoud

Netsleutel Linksys router vergeten

pc_dummy

Aanbevolen berichten

Hallo

Kan iemand mij op een duidelijke en eenvoudige manier uitleggen hoe ik de netsleutel van mijn router kan achterhalen? De vriend die mijn aansluiting heeft geïnstalleerd weet het niet meer.

Ik ben een echte pc dummy (lees vrouw ;-)) maar beschik wel over een stel hersenen én wat logisch redeneringsvermogen dus met de nodige uitleg zal het me wel lukken denk ik om het zelf in orde te brengen. Wel graag in leken/dummy-taal spreken aub :-).

Heel erg bedankt!

Sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Sluit je computer/laptop aan met behulp van een netwerkkabel op één van de 4 uitgangen van de router.

- Open je browser.

- Type als url het volgende http://192.168.1.1

- Laat gebruikersnaam blanko en typ als paswoord "admin" (indien je vriend dit veranderd heeft zul je de router moeten resetten naar fabrieksinstellingen)

- Indien je binnen bent op de router kies dan het tabblad "wireless" en vervolgens onder dit tabblad voor "security"

Hier vindt je de gezochte code.

Heb je nog vragen, vermeld dan ook het type van de router (vb WRT54G)

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo edc

Die gebruiksnaam en paswoord waren idd gewijzigd maar ik heb verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd en ben uiteindelijk binnen geraakt. En intussen ook met de code mijn draadloos in orde kunnen brengen :-)

Super bedankt voor je hulp, ik vind het geweldig dat jullie dit doen!! Als ik nog eens problemen heb weet ik waar te zoeken in de toekomst.

Tot ziens :ciao:

Sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.