Ga naar inhoud

Game PC

Aanbevolen berichten

heey hallo!

zoals velen hier ben ik ook opzoek naar de "perfecte" game pc ik heb de website van Azerty (vandaag voor het eerst) gezien en ben erg benieuwd of het mij van dienst kan zijn, na de website te bekijken zie ik dat er heel veel mogelijk is maar ik ben niet zo'n expert in de computer wereld maar vindt het gewoon heerlijk om al m'n games te kunnen spelen (heb dus een zware computer nodig!)

-Ik wil graag werken met een Intel-Core I7-860 het liefst rond de 6 GB geheugen en een goede videokaart (1,5 tot 2 gb)

- Monitor niet nodig

- Muis + Toetsenbord niet nodig

Zou iemand mij misschien willen helpen met een goede computer samenstellen?

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

1) Het te spenderen bedrag zou handig zijn.

2) 1,5/2Gb kaarten dan heb je paar mogelijkheden:

Wil je dan 2 videokaarten gebruiken of moet die ene kaart het geheugen bevatten? De GTX275 en GTX285 van Nvidea voldoen daaraan maar komen qua prestaties niet meer in de buurt van de HD5850 en HD5870 van ATI. (Je hebt ook nog de GTX295 en HD5970 maar dat zijn wel HEEL dure kaarten). Je kan ook nog op de Fermi wachten van Nvidea (komt morgen op de markt) maar die gaan de komende maanden zeer moeilijk verkrijgbaar zijn.

3) Je wilt 6GB, oke, maar de P55 chipset die bij de i7 860 hoort ondersteund alleen maar dual channel geheugen en Geheugenkaarten van 3GB bestaan niet. Dus of je gaat naar de i79xx reeks of je neemt 4GB of je neemt 3x2GB bij de i7 860 waardoor je dual channel geheugen uitschakelt en je PC dus trager is.

Vooral budget zou handig zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met een computer samen te stellen, aangezien ik niet zo'n expert ben zijn alle tips en of eigen ideeën van harte welkom!

budget: 1000 euro (maximaal 1200)

monitor niet nodig

toetsenbord + muis (inc. muis mat) niet nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alstublieft...

Processor: i7 860, quadcore 2,8Ghz met Turboboost en Hyperhtreading.

Moederbord: ASUS P7P55D-E, Alles aanwezig + USB3.0 en SATA600.

Koeler: Mugen 2, onverslagen in zijn segment, als je een betere koeler wilt ga je direct over de 50 euro.

RAM Geheugen: Kingston ValueRam DDR3 1333MHzGoedkoopste DDR3 geheugen setje (en kwalitatief goed).

Grafische Kaart: Sapphire HD5850, beste singleGPU kaart op de HD5870 na. En deze nacht worden de Fermi's gelanceerd maar nu weet ik nog niet hoe goed ze zijn. En ze zullen bijna onverkrijgbaar zijn de komende maanden.

Voeding: CoolerMaster Realpower M620, Goede 620Watt voeding.

HD: Samsung F3 1TB HD103SJ, gewoon een van de beste kaarten atm.

Driver: Optiarc AD-7240S, zo goed dan we andere zelden aanraden.

Behuizing: CoolerMaster CM 690 II advanced, Zeer goede case. Als de stijl je niet aan staat kan je ook een ander ATX-ondersteunende behuizing kiezen.

Assemblage: Gewoon in elkaar gezet + 1j garantie, Je moet dus enkel windows zelf installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog 1 vraag nadat ik het nog even goed had bekeken, zou dit een mogelijke (misschien betere) samenstelling zijn?

Processor: I7 930 (of misschien een AMD?)

Moederbord:Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0)

Koeler: Mugen 2

RAM Geheugen: Kingston ValueRam DDR3 1333MHz

Grafische Kaart: Sapphire HD5850

Voeding: CoolerMaster Realpower M620

HD: Samsung F3 1TB HD103SJ

Driver: Optiarc AD-7240S

Behuizing: CoolerMaster CM 690 II advanced

Windows: niet nodig

aangepast door Frankehh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit dus voor €1250 (met verzendingskosten)

Is dit dan beter? Goh ja als je wilt overclocken. De reden dat men de i7 930 is vanwege die betere stabiliteit van de i7 9xx reeks tov de i7 8xx reeks. De i7 930 is ook dezelfde als de i7 960. Je kan de i7 met gemak overclocken naar de snelheid van de i7 860 en dan heb je een beter systeem aangezien je 6Gb geheugen hebt. Ook bied de X58 chipset (die zit op het moederbord en deze is nodig voor de i7 9xx reeks) 32x PCIe 2.0 lanes aan. De P55 chipset bied slechts 16x PCIe 2.0 lanes aan. Deze worden gebruikt in de PCIe 16x sloten. Als je dan meer als 1 grafische kaart in je moederbord steekt zal die bij de X58 dus 2 keer 16x lanes krijgen, terwijl bij de P55 zal je 2 keer 8x lanes krijgen. Nu is het prestatie verschil tussen de 2 keer 16x en de 2 keer 8x slechts 3%. dit ga je echt zelden merken. Maar wil je een 3e Grafische kaart erbij steken dan heb je dus wel de X58 nodig.

Om een lang verhaal kort te maken: i7 930 wordt vooral gebruikt in zeer zware systemen waarin men minstens 2 grafische kaarten steekt.

Ook betaal je nog eens meer aan moederbord en dergelijken...

Mijn persoonlijk advies: Voor jou €1000 euro valt een i7 860 beter uit tov een i7 930 op het gebied van prestatie per euro. Ik heb ook een i7 860 steken ipv een i7 930 ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit hoor ik voor het eerst, onderbouwing hiervoor?

De reden dat men de i7 930 is vanwege die betere stabiliteit van de i7 9xx reeks tov de i7 8xx reeks.

op het socket 1366 zal je meer performance halen als je meer videokaarten gebruikt.

als je maar 1 videokaart gebruikt zou ik eerder naar het p55 platform gaan.

of natuurlijk overwegen om AMD te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men hetzelfde systeem gebruikt met EVGA moederborden X58 Sli en de P55 classified met OCZ blade triple en dual kitje (2133 MHz) word er met de i7 9xx hogere overclocks gehaald (procentueel) die volledig stabiel zijn (dus 24u stabiliteit testen) dan de i7 8xx reeks.

Ik kan het artikel niet meer vinden, zal straks verder zoeken als ik terug wat tijd heb.

EDIT1: Wat bedoel je met toekomst gericht? Als je van plan bent eind 2010 begin 2011 een nieuwe processor te kopen KAN dat misschien wel beter zijn op toekomst gericht vlak. Echter komt intel momenteel al met een nieuwe socket, de socket 1567 voor processors met de Nehalem architectuur. Intel verandert nogal van socket. AMD daarin tegen heeft wel standaard de AM3 socket die al een tijdje mee gaat.

EDIT2: Er komen waarschijnlijk wel nieuwe hexacores uit voor socket 1366 maar de enige die daarvoor verkrijgbaar is op het moment kost wel al meer dan 900 euro. Er wordt neit echt verwacht dat er snel een budget hexa gaat uitkomen die onder de 300 euro duikt.

Uiteindelijk is het maar wat je wilt, maar ik zie momenteel niet direct een reden voor jou setup om daar een socket 1366 in te plaatsen. Er zijn velen die socket 1366 kozen om daarna te upgraden naar een hexa. Maar die hebben dan wel een groter budget dan 1200 euro.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.