Ga naar inhoud

computer valt uit

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een computer, met windows vista home basic, en de laatste tijd valt hij zomaar ineens uit! dan herstart hij en krijg ik de menu van normaal opstarten, als ik dat dan doe start hij wedrom op , maar kom steeds weer in die menu terug!, alleen als ik hem afzet en nadien weer aan zet werkt hij weer! maar dan valt toch soms weer uit! wat kan ik doen, en wat denk je dat het probleem is?!:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan vanalles zijn.

Om te vermijden dat hij de volgende keer gewoon terug uitvalt zonder melding van enige foutmelding kan je het volgende doen:

Ga naar Start --> Configuratiescherm --> Systeem/beveiliging-systeem.

Kies voor Geavanceerde systeem instellingen.

Kies voor Opstart en herstel instellingen.

Verwijder het vinkje bijComputer automatisch opnieuw opstarten.

Klik op ok/toepassen

Als je kiest voor een van de opties in het menu komt hij dus in een lus terecht?

Misschien kan je het probleem dan oplossen door windows te herstellen.

Meer info kan je hier vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc nu nog uitvalt gaat die nu misschien eerst een foutmelding geven. Het is aan u om deze op te schrijven en in je volgende bericht te melden. Zo kunnen we verder helpen bij het zoeken van een oplossing.

Wat je wel al eens kan doen is kijken of er bij apparaatbeheer geen meldingen staan.

Start -->Configuratiescherm -->Systeem en onderhoud -->apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee geen meldingen, daarjuist was hij weer uitgevallen, dan begon hij in snel tempo terug op te starten, vroeg om weer normaal opgestart te worden!, drukte op enter daarna ging hij hij van opstart naar press del, en vlinderde daar maar tussen, ik heb hem afgezet 5tal minuten en terug opgestart, en hier ben ik weer! haha zou hij ni overhitten? mischien teveel stof?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je pc kast eens open en zie of er veel stof in zit.

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.