Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Het is wel zo dat VPC niet op alle computer goed gaat.

Maar misschien kan deze blog u helpen.

djw, ben hiermee bezig geweest, kan echter nog geen oplossing voor mijn probleem teruglezen.

Toch vreemd dat als de pc aan alle voorwaarden voldoet (Ultimate, i5 cpu, virtualisatie ingeschakeld in het bios) het niet mogelijks is om VPC te draaien......pffff

mvg Henk

Geplaatst:
Zet eens virtualisatie uit in de bios want ik had het toen niet ingesteld.

ok, virtualisatie uitgeschakeld; het hele proces van XP mode en VPC installeren weer doorlopen.

XP mode komt als programma in Program Files terecht maar is niet zichtbaar in het startmenu.

De update geinstaleerd;uiteindelijk hetzelfde resultaat; Windows maakt de configuratiewijzigingen weer ongedaan.

poe-poe...

mvg Henk

• 2 weken later...
Geplaatst:
ok, virtualisatie uitgeschakeld; het hele proces van XP mode en VPC installeren weer doorlopen.

XP mode komt als programma in Program Files terecht maar is niet zichtbaar in het startmenu.

De update geinstaleerd;uiteindelijk hetzelfde resultaat; Windows maakt de configuratiewijzigingen weer ongedaan.

poe-poe...

mvg Henk

Zo, het is gelukt! Na het de-installeren van de virusscanner McAfee en het opnieuw installeren van VPC loopt de VPC prima...gelukkig...:-)

Vraag: is het mogelijk om in de XPmode van VPC een image te plaatsen waardoor ik de daarin aanwezige programmatuur weer kan gebruiken zonder opnieuw alles te hoeven installeren??

mvg

Henk

Geplaatst:
Ja dat kan met zo'n een programma

ok, ik heb het gisteravond een image van de programma's van mijn oude pc gemaakt via Macrium Reflect (volgens mij vergelijkbaar).

Na plaatsing van deze image in de VPC starten de programma's toch niet op..... in de foutmelding komt te staan dat ze verschillende .dll bestanden missen...

mvg

Henk

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.