Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

Overlaatst heb ik een nieuwe pc gehaald maar heb problemen met mij Videokaart. al een eerste probleem dat ik tegenkwam bij het aankopen van mij pc was dat het scher wat ik al had er niet op paste dus moest ik een VGA-adapter kopen. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft ?

dit zijn mijn systeem gegevens :

Besturingssysteem: windows 7 home premium 64bits (6.1, build 7600)

Acer Aspire X3300

Processor: AMD athol II X 4 630 processor 2.8Ghz

Beedscherm

Naam: Standaard-VGA grafische adapter

Chiptype GeForce GT 320

ik hoop dat iemand mij kan helpen , want ik kan niet eens Call Of duty spele wat ik op mijn vorige pc wel kon en dat was echt oude nest :s:s:s

Alvast Bedankt !

Geplaatst:

Eum misschien dat het aan mij ligt, maar wat is nu exact het probleem? Alles wat ik er nu kan uithalen is dat je een DVI->VGA adaptor hebt en dat je nu CoD niet kunt spelen.

Een omschrijving van het probleem (zo volledig mogelijk) zou handig zijn.

EXTRA: Tip voor later: Ik heb nog niet veel goeds gehoord over acer, wel redelijk wat slecht. Misschien daar niet meer van kopen.

Geplaatst:

Bij acer wordt de voeding zo nauwekeurig gemeten dat er weinig marge overblijft.

Mogelijk is uw voeding niet sterk genoeg voor de videokaart.

Maar normaal gezien kan je altijd vga scherm aansluiten door een vga/dvi verloop te kopen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk ook dat de voeding het probleem vormt, 220W voeding voor de ATI HD5450 en een AMD athlon X4 is onvoldoende. Als je het verbruik van de CPU en de grafische kaart optelt kom je al aan respectievelijk 65W + 160W of 225W. Als je daar dan nog een moederbord, USB apparatuur, CD/DVD lezer/schrijver bij telt, dan zit je er te ver boven.

Indien dit het probleem is, waar ik niet aan twijfel, dan moet je voorzichtig omspringen met de computer, een voeding die te veel belast wordt kan ontploffen (niet spectaculair, gewoon een doffe knal) en kan eveneens de rest van de onderdelen in de computer zeer kort overspannen en dus vernielen, maar zo ver zijn we nog niet. Je komt namelijk enkel aan dat maximale verbruik als je effectief de computer maximaal gebruikt.

EDIT: Tenminste als dit je computer is.

aangepast door Xenthos
Geplaatst:

Inderdaad Xenthos dat is em ,

Dus beter gewoon zuinig omgaan met de pc en geen games op spelen , wat trouwens toch niet lukt ...

Geplaatst:

Dat is ook een optie, ik zou een 300-400W PSU kopen voor ~30 euro :-)

Want het maximum verbruik van de grafische kaart kort bij het passieve verbruik ligt (150W) De CPU is dus het enigste wat gaat besparen op energie verbruik (25Watts passief) Dat komt rond de 180W passief, dus ook in de buurt van de 220W.

Je zal een beetje moeten kijken hoe het gaat en als er problemen zijn of je hebt een vraag kom je gerust even terug.

Geplaatst:

Vervang die voeding maar ... 220 Watt is gewoon onvoldoende. Niet alleen is het te weinig, ook gaat je computer constant boven 70% van de voeding zijn kunnen zitten. Bij een kwaliteit voeding krijg je stilletjes aan al problemen eenmaal die boven de 70% van zijn kunnen gaat. Acer zal er wrs ook niet een kwalitatief goed hebben ingestoken.

Dit lijkt me een goede voeding voor uw systeem.

Voor 40 euro heb je 350Watt waardoor je genoeg overschot hebt + je hebt een kwaliteitsmerk. Be Quiet! is een van de beste merken op gebied van voeding (samen met Be Quiet, zalman en crosair. Absolute top is Enermax maar met een prijs navenant). Deze voeding heeft ook nog eens een efficiëntie van 87% (veel!!) en is ook nog eens redelijk stil.

Wat is er erg aan een onstabiele voeding? Normaal genereert je voeding een constante spanning. Als deze spanning fluctueert dan zal ook je stroomsterkte fluctueren en kan het zijn dat bepaalde componenten gewoon doorbranden omdat de weerstand te hoog wordt voor het afgegeven vermogen (te veel warmte -> smelten van component).

(Dit is redelijk simplistisch maar het omvat wel een mooi beeld van wat er gebeurd).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.