Ga naar inhoud

Kan Outlook niet openen

Gast cypres

Aanbevolen berichten

Om onverklaarbare redenen kan ik mijn Outlook niet meer openen.

Ik krijg de foutmelding: kan het outlookvenster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Het bestand C:\users\mijn naam\AppData\local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst wordt gebruikt en kan niet worden geopende. Sluit toepassingen waarin dit bestand wordt gebruikt.

Weet iemand welke toepassingen dit kunnen zijn c.q. hoe ik dit probleem kan oplossen.

In veilige modus lukt het overigens wel.

Alvast veel dank,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een corrupt .pst bestand moet je dus herstellen ... en dat gebeurd met het programma "SCANPST.EXE"

U vind die file (standaard geinstaleerd samen met Outlook)

32 bit systeem :

C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12\SCANPST.exe

64 bit systeem :

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE12\SCANPST.exe

U dient de C te vervangen indien nodig

------------------------------------------------------------------------------

Fouten herstellen met Scanpst.exe

1. Sluit Outlook af als het programma actief is.
  2. Dubbelklik op Scanpst.exe dat u vindt op station:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE12.
  3. Typ in het vak Geef de naam op van het bestand dat u wilt controleren de naam van het PST- of OST-bestand dat u wilt controleren of klik op Bladeren om het bestand te zoeken.
  4. Als u de logopties voor de controle wilt opgeven, klikt u op Opties en vervolgens op de gewenste optie.
  5. Klik op Starten.
  6. Als er tijdens de controle fouten zijn gevonden, wordt u gevraagd of u het herstelproces wilt starten om de fouten te herstellen.
    Tijdens het herstelproces wordt er een back-upbestand gemaakt. Als u de standaardnaam of de locatie van het back-upbestand wilt wijzigen, geeft u in het vak Typ de naam van het back-upbestand een nieuwe naam op. U kunt ook op Bladeren klikken om het bestand te zoeken dat u wilt gebruiken.
  7. Klik op Herstellen.
  8. Start Outlook met het profiel dat het PST-bestand bevat dat u hebt willen herstellen.
  9. Klik op Mappenlijst in het menu Ga naar. Het is mogelijk dat u in de mappenlijst de map Herstelde persoonlijke mappen ziet die uw standaard-Outlook-mappen bevat. Ook is het mogelijk dat u de map Zoekgeraakt en gevonden aantreft. De herstelde mappen zijn meestal leeg, omdat het om opnieuw samengesteld PST-bestand gaat. De map Zoekgeraakt en gevonden bevat de mappen en items die door het hulpprogramma voor het Postvak IN zijn hersteld. Items die in de map Zoekgeraakt en gevonden ontbreken, kunnen niet worden hersteld.
  10. Als u de map Herstelde persoonlijke mappen ziet, kunt u een nieuw PST-bestand maken en de items uit de map Zoekgeraakt en gevonden naar het nieuwe PST-bestand slepen. Nadat u alle items hebt verplaatst, kunt u het bestand Herstelde persoonlijke mappen (.PST) met de map Zoekgeraakt en gevonden uit uw profiel verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat ik, als ik het te herstellen bestand opgeef, hij blijft melden dat dit bestand door en ander programma in gebruik is. Ik kan echter niet achterhalen welk programma dat is

---------- Post toegevoegd om 21:20 ---------- Vorige post was om 21:16 ----------

Het probleem is opgelost!

Ik kwam er al zoekende achter dat mijn KPN-backupmanager kennelijk in dit bestand was vastgelopen. Toen ik het afgesloten had kon ik er weer in.

Toch heel veel dank voor je moeite.

Ik heb je advies uitgeprint en opgeslagen. Dit kan me weer overkomen.

Groet,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.