Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb al een week een raar probleem met mijn pc. Als ik deze opstart soms krijg ik een zwart scherm met een cursor links bovenaan en Windows xp pro start niet meer op. Dit is juist na het schem van de Bios. Ik heb wat zitten 'Googlen' en heb gelezen op paar forums dat het beste is om een herinstallatie te doen van Windows.

MAAR:

In het blauw scherm van de "Windows XP Setup" krijg ik wel de opties te zien wat ik wil doen maar deze letters zijn zeer onduidelijk, ik krijg namelijk leestekens ipv letters te zien. Waar vb 'ENTER' moet staan staan nu leestekens zoals ',?,*...

Weet verder geen andere oplossing. Mss dat iemand mij verder kan helpen hiermee?damn.gif

Geplaatst:

Ja, maar ik weet niet of dit ermee te maken heeft want ik heb deze cd geprobeerd op een andere pc en daar krijg ik gewoon alles prima op scherm.

Geplaatst:

Ik heb reeds een nieuw hd en een andere vga geprobeerd maar het is nog altijd niet opgelost. De kans zit er dus wel in de de nieuwe hd ook defect is. Dus bij deze zal ik dan weer een andere hd proberen.

Geplaatst:

Kan je de herstelopties nog wel uitvoeren via de cd-rom?

Maak alvast een backup van je bestanden:

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

Eén van deze schijven die worden vermeld bevat je Windows-installatie.

Open deze en blader naar de mappen die je wenst te kopiëren.

Je kan nu de gewenste bestanden kopiëren naar een externe harde schijf of branden op een cd/dvd.

Geplaatst:

Ja dat is een heel goed idee om eens te zien of de pc Ubuntu opstart. Maar een backup maken moet ik niet direct omdat ik geen belangrijke bestanden heb om deze HD.

De HD is nog niet gepartitioneerd. Ik heb de kans nog niet gehad omdat dit te doen in de "windows xp installatie".

Meestal is het echt zo dat ik helemaal niet in windows geraak, zelf niet het bios-scherm dus ik betwijfel of deze live-cd van Ubuntu gaat werken. Maar ik ga het proberen.

Bedankt voor op te volgen.

Geplaatst:
Als je niet in bios raakt heeft dat niets met de HD te maken. Dan is er iets mis met het moederbord.

Laten we eerst even kijken of het met de ubuntu cd wel of niet werkt.

Daarna kunnen we nog kijken wat dan wel de oorzaak is van het probleem.;-)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.