Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus de live-cd gedraaid op de pc en word goed opgestart. Na een aantal minuten springt de pc gewoon terug naar het zwart scherm met de cursor bovenaan links opnieuw te flikkeren.

Ik heb het 2 keer geprobeerd en heb direct gevraagd voor een installatie van Ubuntu maar bij het installeren (na het aanpassen van alle instellingen) blijft de balk hangen bij 9%. Ik heb hem de ganse nacht aan gelaten. Smorgens stond de balk nog altijd op 9%.

Geplaatst: (aangepast)

Als je het zwarte scherm krijgt, kun je dan nu wel iets in typen?

Probeer Ubuntu nog eens op te starten.

Wanneer je in het menu komt met de verschillende opties druk je op f6. Onderaan zal nu een tekst verschijnen. Voeg daar de volgende optie aan toe:

noapic

Daarna gewoon op Enter drukken en kiezen voor Ubuntu uitproberen.

Lukt het dan nog niet voeg er dan ook het volgende aan toe:

acpi=off

aangepast door Jürgen
Geplaatst:

Ik heb met Ubuntu kunnen opstarten en heb ook de opties bij f6 geprobeerd. Als ik het zwart scherm krijg is het zo dat ik niets kan intypen. Het blijft gewoon oneindig pinken. Ik heb de installatie van Ubuntu niet meer geprobeerd.

Ik heb gisteren ook eens geprobeerd opnieuw te starten met een andere HD (reeds de 3de) en ik krijg nu direct biosscherm en direct erna de melding 'Fout bij opstarten van besturingssysteem' verder laten booten op cd-rom en zo kon ik verder met het installeren van windows xp.

Na het formatteren krijg ik weer een andere melding dat ik SCSI-adapter moet controleren.

Er is dus wel degelijk een en ander met deze pc. Deze staat nu al bijna een maand stil.

Geplaatst:

Het feit dat het met een andere harde schijf ook niet lukt sluit een slechte harde schijf al uit.

Blijft nog over: kapotte kabels of slecht moederbord(zoals Duidelijk reeds aangaf).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.