Ga naar inhoud

Explorer.exe fout

MustiQue33

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

onlangs toen ik mijn computer (Vista Corporate) probeerde op te starten kreeg ik de melding van

'Kan de toepassing niet juist initialiseren ....'

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Mijn vista is origineel, en ja ik heb de cd's nog liggen maar ik wil niet formatteren... Gewoon explorer.exe fixen zou voldoende zijn..

Dank voor uw begrip

screenshot: http://img262.imageshack.us/img262/839/errorgr.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens in taakbeheer te geraken via Ctrl-alt-delete, ga vervolgens bij processen en beëindig het proces explorer.exe, ga dan naar de tab toepassingen, rechts beneden - nieuwe taak, en voer daar explorer.exe in. Zie je dan iets ?

N.B. dit lost het probleem niet op, maar het kan bevestigen dat het gaat om een virus.

aangepast door Xenthos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

onlangs toen ik mijn computer (Vista Corporate) probeerde op te starten kreeg ik de melding van

'Kan de toepassing niet juist initialiseren ....'

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Mijn vista is origineel, en ja ik heb de cd's nog liggen maar ik wil niet formatteren... Gewoon explorer.exe fixen zou voldoende zijn..

Dank voor uw begrip

screenshot: http://img262.imageshack.us/img262/839/errorgr.jpg

hallo

gebruikje ook (back-up) laat hem maar de herstel doen allsje die niet hebt en je wildt niet (formatteren) allsje een 2de pc of laptop hebt probeer maar via de (pc of laptop ) de exe te downl en opslaan op een usb stik en dan opnieuw install doen hebje kans voor herstel of vervangen van de oude

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

gebruikje ook (back-up) laat hem maar de herstel doen allsje die niet hebt en je wildt niet (formatteren) allsje een 2de pc of laptop hebt probeer maar via de (pc of laptop ) de exe te downl en opslaan op een usb stik en dan opnieuw install doen hebje kans voor herstel of vervangen van de oude

gr

Leuk dat je wil helpen, maar dit is Chinees voor de normale forumgebruiker. Ook al je andere berichten zijn helaas in hetzelfde bedje ziek. Misschien zou je eens kunnen beginnen om zinnen met leestekens neer te zetten ... en als dan ook je taalgebruik nog een beetje opgekrikt zou kunnen worden, zouden we hier heel tevreden mee zijn. Niet dat het hier helemaal top-Nederlands hoeft te zijn, maar zo heeft niemand er wat aan :sad

Lukt dat niet, dan lijkt het me beter om al deze onleesbare berichten van het forum te verwijderen. Maar we geven je nog een kansje om deze op te smukken vóór we - tegen onze zin - tot deze ingreep overgaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens in taakbeheer te geraken via Ctrl-alt-delete, ga vervolgens bij processen en beëindig het proces explorer.exe, ga dan naar de tab toepassingen, rechts beneden - nieuwe taak, en voer daar explorer.exe in. Zie je dan iets ?

N.B. dit lost het probleem niet op, maar het kan bevestigen dat het gaat om een virus.

Inderdaad, jammer genoeg komt dezelfde error er weer op. Dat had ik al geprobeerd.. Toch bedankt.. Ik blijf zoeken..

---------- Post toegevoegd om 23:20 ---------- Vorige post was om 23:17 ----------

Leuk dat je wil helpen, maar dit is Chinees voor de normale forumgebruiker. Ook al je andere berichten zijn helaas in hetzelfde bedje ziek. Misschien zou je eens kunnen beginnen om zinnen met leestekens neer te zetten ... en als dan ook je taalgebruik nog een beetje opgekrikt zou kunnen worden, zouden we hier heel tevreden mee zijn. Niet dat het hier helemaal top-Nederlands hoeft te zijn, maar zo heeft niemand er wat aan :sad

Lukt dat niet, dan lijkt het me beter om al deze onleesbare berichten van het forum te verwijderen. Maar we geven je nog een kansje om deze op te smukken vóór we - tegen onze zin - tot deze ingreep overgaan !

Groot gelijk ^^ Een backup heb ik niet, dus herstellen is geen optie. Maar ik kon alleen maar mijn explorer.exe niet openen dus ik opende firefox.exe wel via taakbeheer en zo kan ik blijven communiceren op PC Helpforum, ik ben nu een complete scan aan het uitvoeren met hoop dat dit misschien zou werken, en ten laatste wil ik proberen explorer.exe te downloaden en zo te vervangen, maar heeft iemand een werkende link daarvoor? Of misschien een uploadje? (Btw ik gebruik Windows Vista Corporate)

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat zitten zoeken maar een goede oplossing vind ik niet. (Op formateren na)

Er zijn heel wat mensen met dit probleem, het zoeken in een mogelijke malware infectie van explorer.exe is een optie die voor sommigen hulp bood.

Het probleem zoeken in het register hielp ook enkele mensen, maar het merendeel deed uiteindelijk een format.

Ik laat het over aan de experten op het forum, tenzij ik iets vind dat helpt natuurlijk.

Mvg Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat zitten zoeken maar een goede oplossing vind ik niet. (Op formateren na)

Er zijn heel wat mensen met dit probleem, het zoeken in een mogelijke malware infectie van explorer.exe is een optie die voor sommigen hielp.

Het probleem zoeken in het register hielp ook enkele mensen, maar het merendeel deed uiteindelijk een format.

Ik laat het even over aan de experten op het forum, tenzij ik er iets vind dat helpt natuurlijk.

Mvg Daan

Een scan en een diepe kijk in het register bracht ook niets op.. Toch bedankt voor alles ;-) ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.