Ga naar inhoud

Kan iemand op afstand in mijn computer?

blossemer

Aanbevolen berichten

Ik werk samen met een computermannetje. Hij repareert mijn Dell Inspiron als er iets mee is. Geen idee wat hij er allemaal mee doet op zo'n moment, maar ik heb ineens het idee dat hij van een afstand in mijn computer kan. Maar dat weet ik niet zeker en ik weet ook niet of dat wel mogelijk is. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien als hij inderdaad in mijn computer kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jean Pierre,

Dank voor je snelle reactie. Misschien is het maar een waanidee van me hoor, dan kan. Maar ik had 'm aan de telefoon omdat ik een probleem had met mijn geluid en toen zei die iets wat ie niet afmaakte: "dat ie al zag dat het ... " Ik vond dat zo raar en ineens was ik 'm aan het wantrouwen, want hij kan echt álles met mijn computer doen, ik heb toch niks in de gaten (geen verstand van).

Maar jij zegt dus in feite dat dat echt niet kan zonder mijn toestemming?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als daar de goede sofware voor gebruikt word kan dat inderdaad NIET zonder uw toestemming.

Wat wel kan is dat hij via een trojan een achterpoortje heeft geopend waardoor hij ongemerkt wel op uw pc kan.

Voer onderstaande eens uit om dat zeker uit te sluiten.

Dan ben je zeker.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.