Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi beste

Ik wil je het een en ander uitleggen over mijn pc

Laatste tijd loopt hij meer en meer "vast"

Heb hem al meer dan 2jaar en doe er heel veel mee.

Mijn pc moet werken , hij dient ervoor denk ik;

Nu wil ik hem formateren

Ik heb 2 partities op de pc

Hoe moet ik dit doen

Wil wel ook niet alles verliezen (programma's , foto's , muziek en dergelijke

Mijn pc zit ook in een thuisnetwerk

Als ik dit doe ( hoe moet dat??????) gaat mijn vrouw dan beneden nog verder kunnen werken op de pc?

Ik zit hierboven met een asus stick om op internet te kunnen gaan.

Heb nog wel de Windows xp home cd

Hoe kan ik dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veillig doen

Vroeg of laat moet ik er toch eens aan beginnen

Hij geeft echt teveel fouten en dat is zo frustrerend

Vriendelijk bedankt

Geplaatst:

Alvorens je begint, een backup maken van je harde schijf, en nadien de backup controleren ("valideren").

Persoonlijk ken ik weinig van netwerken. Het beste kan je het besturingssysteem helemaal opnieuw installeren (eerst formatteren natuurlijk)

Geplaatst:

Het thuis netwerk wordt voor je vrouw niet beïnvloed, die staat namelijk los van eender welke pc, jijzelf zal wel het netwerk opnieuw moeten invoeren na de format en herinstallatie van xp.

Vergeet zoals Wouter zei geen backup te maken, liefst op een externe harde schijf, dan loop je niet het risico van de backup ook te formatteren.

Het formatteren zelf gebeurd met de installatie cd van Windows XP, de installatie is redelijk makkelijk, je kan er ook de partities instellen. How to install or upgrade to Windows XP

Geplaatst:

Altijd kopieren en elders plakken.

Nooit knippen en plakken want als iets mis gaat dan ben je data kwijt.

Ik doe het meestal op een andere computer in de netwerk.

Eventueel dubbel doen:

Dus naar andere computer en dan op dvd of externe schijf

Geplaatst:
Wil wel ook niet alles verliezen (programma's , foto's , muziek en dergelijke)

De programma's zul je in ieder geval opnieuw moeten installeren. Geïnstalleerde programma's kun je namelijk niet zomaar kopiëren om nadien opnieuw te gebruiken. Zorg er dus voor dat je alle installatie cd's/dvd's/bestanden bij de hand hebt.

Veel tips vind je ook hier.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.